Nieuwjaarsdag - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Nieuwjaarsdag - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Nieuwjaarsdag

Door: Tjeu vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

02 Januari 2017 | Oeganda, Kampala

Na het ontbijt van 10 uur ben ik naar het centrum van kigoogwa gelopen om Mubiru Snan te ontmoeten. Met hem heb ik het mailcontact onderhouden met de leerkrachten aangezien zij zelf geen internet middelen hebben.Hij wil wat meer met internet gaan doen en heeft daarom gevraagd wat ik voor hem kan doen. Ik heb aan mijn hulp wel gekoppeld dat hij voor de kinderen dan ook het een en ander zal doen op dit gebied..
Na de lunch met Evelyn langs geweest bij haar moeder. Daarna doorgelopen naar de man die gezorgd heeft dat zij basis en middelbaar onderwijs kon volgen. Hij heeft een behoorlijk stuk grond waar hij groenten verbouwd. Hij geeft ook lessen aan een middelbare school waaronder tuinbouwlessen.
Hij is een heel gepassioneerde man. Hij is zelf als wees opgegroeid en door heel veel te werken het zelfs tot de universiteit gebracht. Hij zoekt nu iemand die zijn bedrijf in de toekomst mee verder kan uitbouwen en ziet in Evelyn een geschikte persoon. Dus wie weet wat de toekomst hier kan brengen, in ieder geval een mooi vooruitzicht

  • 03 Januari 2017 - 08:28

    Tiny:

    Tjeu de beste wensen voor 2017. Ik lees dat je al volop bezig bent in Oeganda en al veel mensen hebt ontmoet in een paar dagen tijd. Ik wens je een goede reis waarbij je veel kan betekenen voor projecten in Oeganda en mogelijk zien we elkaar in Fort Portal. Groetjes Tiny

  • 03 Januari 2017 - 13:06

    Petra:

    Ben zeer benieuwd!
    Maar eerst wil ik je het allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!
    dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 140068

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: