Mountain - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Mountain - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Mountain

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

16 Januari 2017 | Oeganda, Fort Portal

Zondag 15 jan s,morgens rond negen uur vertrek ik met Jocus de bergen in om een indruk te krijgen van de omstandigheden. Het tempo is toch wel wat lager dan ik gewend ben en dat is al in mijn voordeel. Het begint niet al te steil maar op een gegeven moment neemt het stijgingspercentage toch andere vormen aan. Ik heb geen fiets bij hier in de bergen en doe het a la froome.
Rond half een komen we bij een kerk uit waar een dienst aan de gang is en gaan naar binnen. Het is een school die op zondag als kerk gebruikt word. Het is er ook aanzienlijk warmer dan buiten onder dat stalen dak. Na een uur is het de bedoeling dat ik de leiding van de voorganger overneem en mijn verhaal doe wat ik hier kom doen. Jocus vertaalt het naar het ugandees. Aan het einde van mijn verhaal zijn er nog enkele vragen. Om 14.00 uur verlaat iedereen de kerk en men verzamelt zich in een grote kring om te zingen , bidden en dansen. Want op deze plek komt een nieuw gebouw te staan en men vraagt op deze manier voor een goede afloop.
Dan lopen we weer verder richting mijn onderkomen van waaruit we vertrokken zijn. Tijd voor lunch. Vervolgens lees ik de papieren door van het waterplan. Doe nog wat ander schrijfwerk en maak nog een wandeling door het dorp.

  • 16 Januari 2017 - 14:55

    Petra:

    Tjeu,
    wat een geweldige ervaring weer!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Fort Portal

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 140061

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: