Kitgum _____________Soroti - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Kitgum _____________Soroti - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Kitgum _____________Soroti

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

11 Februari 2017 | Oeganda, Kampala

Vrijdag 10 feb. Moses had 2 boda,s besteld voor 7 uur. Maar het is niet gemakkelijk om hier zover afgelegen een boda boda te krijgen. Om kwart over acht komen er toch nog 2 maar ze zijn van ver moeten komen. Zij brengen mij naar Kitgum. Half tien vertrekken we naar Lira. Onderweg zit ik in de taxibus naast zuster Margaret . We raken in gesprek en zij wil iets met jongeren gaan doen maar weet niet goed wat ze moet doen . De jongeren zijn tussen de 15 en 28 . We wisselen elkaars emailadressen uit. Ik beloof haar te mailen aangezien ik wel wat ideeen heb. Drie uur later zijn we in Lira en de aansluiting met Soroti is deze keer heel goed. Nog geen half uur later zijn we op weg naar Soroti waar we kwart over drie aankomen. De boda boda,s brengen me naar het Soroti hotel. Ik ga meteen even langs bij de Socadido mensen om de hoek om mijn kluitjespers af te geven.
De snijbonen die ik heb gezaaid staan er prima bij. Ook de pompoenen en de watermeloenen zijn goed gekiemd in de kleine kluitjes.
Ze laten me ook zien wat ze met een bijenprojekt doen. Ze plaatsen bijenvolken bij boeren in het veld. Deze brengen de honing naar hen en hier word deze verwerkt en in potjes gedaan en aan winkels verkocht. De kwaliteit schijnt de beste van heel Uganda te zijn. Er is zelfs een partij naar Amerika gestuurd voor onderzoek. Obama schijnt op dit gebied ook het nodige te hebben gedaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 139716

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: