Lanbouwbeurs - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Lanbouwbeurs - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Lanbouwbeurs

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

17 Februari 2017 | Oeganda, Kampala

Vrijdag 17 feb. Vandaag begint hier in Kampala een driedaagse landbouwbeurs. Genoeg redenen om te gaan kijken. Het is in en rond het Nelson Mandela Stadion. Bij aankomst rond 10 uur staan er al een paar lange rijen. Ook de mensen van Kopia uit Kawanda zijn met een grote groep aanwezig waaronder mijn contactpersoon Jane. Maar weer herken ik haar niet in eerste instantie. De haardracht is weer gewijzigd.
Eerst binnen een uur geluisterd naar een lezing over groenteteelt. Daarna buiten de stands langs gelopen. Een aantal zijn best interessant. Er is ook een nederlandse stand waarbij enkele nederlandse bedrijven zich presenteren waaronder Koppert en Mueller. De lezing loopdie daar gegeven word gaat over de melkproduktie.
Om 14.00 uur heb ik het wel gezien en gehoord. Na terugkomst in het guesthouse ga ik bij Justine langs om in de tweede tray ook zaden in te leggen.

• 17 Februari 2017 - 23:13

Astrid Derwort:

ha die tjeu
    tijd om weer even te reageren. Ik lees al je verslagen en ben verbaasd wat je allemaal doet. Niet te geloven hoe jij door Oeganda reist. Ik zie het helemaal voor me. En wat een hoop mensen ontmoet je zeg. Tjonge jonge nu ben je bekend bij zoveel mensen, die willen je allemaal terug zien. Waar haal je de energie vandaan ?
    Als je nou eens tot rust wil komen kun je ook bij Justine lekker gewoon een uurtje zitten he. Even op je gemakkie de foto s kijken van het nieuwjaarsfeestje bijvoorbeeld. Vinden de kids geweldig. Toen ik er was aten ze meestal rond 16.00 uur. En rond 19.00 uur gingen ze zingen en bidden. Ook prachtig om mee te maken.
    Wil je ze de groetjes doen van me !!
    Ook aan de medewerkers in het guesthouse.
    Verder nog veel succes !!

groetjes Astrid