Lanbouwbeurs - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Lanbouwbeurs - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Lanbouwbeurs

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

17 Februari 2017 | Oeganda, Kampala

Vrijdag 17 feb. Vandaag begint hier in Kampala een driedaagse landbouwbeurs. Genoeg redenen om te gaan kijken. Het is in en rond het Nelson Mandela Stadion. Bij aankomst rond 10 uur staan er al een paar lange rijen. Ook de mensen van Kopia uit Kawanda zijn met een grote groep aanwezig waaronder mijn contactpersoon Jane. Maar weer herken ik haar niet in eerste instantie. De haardracht is weer gewijzigd.
Eerst binnen een uur geluisterd naar een lezing over groenteteelt. Daarna buiten de stands langs gelopen. Een aantal zijn best interessant. Er is ook een nederlandse stand waarbij enkele nederlandse bedrijven zich presenteren waaronder Koppert en Mueller. De lezing loopdie daar gegeven word gaat over de melkproduktie.
Om 14.00 uur heb ik het wel gezien en gehoord. Na terugkomst in het guesthouse ga ik bij Justine langs om in de tweede tray ook zaden in te leggen.

  • 17 Februari 2017 - 23:13

    Astrid Derwort:

    ha die tjeu
    tijd om weer even te reageren. Ik lees al je verslagen en ben verbaasd wat je allemaal doet. Niet te geloven hoe jij door Oeganda reist. Ik zie het helemaal voor me. En wat een hoop mensen ontmoet je zeg. Tjonge jonge nu ben je bekend bij zoveel mensen, die willen je allemaal terug zien. Waar haal je de energie vandaan ?
    Als je nou eens tot rust wil komen kun je ook bij Justine lekker gewoon een uurtje zitten he. Even op je gemakkie de foto s kijken van het nieuwjaarsfeestje bijvoorbeeld. Vinden de kids geweldig. Toen ik er was aten ze meestal rond 16.00 uur. En rond 19.00 uur gingen ze zingen en bidden. Ook prachtig om mee te maken.
    Wil je ze de groetjes doen van me !!
    Ook aan de medewerkers in het guesthouse.
    Verder nog veel succes !!

    groetjes Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 140011

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: