Kigoogwa - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Kigoogwa - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Kigoogwa

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

29 December 2017 | Oeganda, Kampala

Vandaag vrijdag 29 dec heb ik eerst mijn administratie bijgewerkt. Met bijna 20 contactplaatsen hier in Uganda is het toch wel verstandig om een beetje een administratie te voeren. Daarna rond half elf ga ik nogmaals bij het weeshuis van Justine langs hier om de hoek. Nu is ze aanwezig en nuttigt het ontbijt. Popcorn met thee en een halve snee wit brood.Daarna bekijk ik met haar de * tuin * .
Tegen 12 uur vertrek ik naar de taxistandplaats met de boda boda ( nog steeds de bromfietstaxi ) Vandaar met het taxibusje richting Kigoogwa. Half weg ligt het onderzoekscentrum voor tuinbouw. Een Zuid Koreaans bedrijf Kopia. Hier kom ik nu al enkele jaren en heb daar ook al eens zaden achter gelaten. Het kantoor is wel gesloten maar de tuin is open.
Dan reis ik door naar Matuga en laat mijn telefoon weer activeren. Nog 5 minuten en ik ben in Kigoogwa. Daar ben ik ooit gestart om een school mee te bouwen. Nu kunnen we dat voortzetten met de stichting. Ze hebben zelf ook al weer het nodige gedaan. Nu zijn de deuren en ramen aan de beurt.
Zelf is de hoofdondewijzeres stenen aan het hakken voor de vloer.
Vervolgens loop ik naar Geraldine en doctor Henri. Ook een vaste plek waar ik 2 jaar geleden terecht kwam om dat een ander projekt niet doorging.
Rond 20 uur ben ik weer terug in het guesthouse.

  • 29 December 2017 - 22:42

    Liselot En Tijs:

    Hallo Tjeu,

    Wat fijn om te horen dat je goed aangekomen bent in Urganda en al weer volop goede werkzaamheden aan het verrichten bent.

    Succes! We volgen je verhalen en zijn benieuwd naar je eerste foto's.

    Fijne jaarwisseling alvast!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Back to Uganda

Arme hulpbehoevende mensen een betere toekomst geven in Uganda.

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2018

Entebbe--------Liessel

19 Februari 2018

Mabira forest

18 Februari 2018

Kigoogwa

17 Februari 2018

Kiboga

16 Februari 2018

Landbouwbeurs
tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 140074

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: