John Aki Bua - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu John Aki Bua - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

John Aki Bua

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

09 Januari 2018 | Oeganda, Kampala

Zon 7 jan Ik heb de bodaman om 8 uur afgesproken en hij komt dus om 9 uur. Halfweg naar Kitgum rijd hij lek maar hij kan ter plekke een andere regelen. Eerst ga ik bij het internetcafe langs en nu is er wel wifi.
Om twaalf uur vertrekt de bus van Kitgum naar Gulu en Kamdini . Daar stappen we over op een klein busje naar Lira. De plaats waar John Aki Bua is geboren. Wie wil er niet zo heten. Dit is de man die in 1972 olympisch goud won op de 400 m horden in de tijd van 47.82. Wat nu nog steeds een wereldtijd is. Dit was een paar dagen voor de aanslag in Munchen.
Toen ik in 2012 op 12 aug voor de eerste keer naar Uganda vloog won een andere Ugandees olympisch goud op de marathon Stephen Kiprotich in de tijd van 2.08.01
Van Lira is het dan nog 2 uur naar Soroti waar ik rond half negen aankom. Ik regel een overnachting en bezoek morgen de mensen van Socadido met wie ik vorig jaar een aantal dagen mee op pad ben geweest om projekten van hen te bekijken.

  • 09 Januari 2018 - 18:07

    Petra:

    Tjonge, jonge. Tjeu plan je ook een paar dagen rust in??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Back to Uganda

Arme hulpbehoevende mensen een betere toekomst geven in Uganda.

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2018

Entebbe--------Liessel

19 Februari 2018

Mabira forest

18 Februari 2018

Kigoogwa

17 Februari 2018

Kiboga

16 Februari 2018

Landbouwbeurs
tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 140072

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: