John Aki Bua - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu John Aki Bua - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

John Aki Bua

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

09 Januari 2018 | Oeganda, Kampala

Zon 7 jan Ik heb de bodaman om 8 uur afgesproken en hij komt dus om 9 uur. Halfweg naar Kitgum rijd hij lek maar hij kan ter plekke een andere regelen. Eerst ga ik bij het internetcafe langs en nu is er wel wifi.
Om twaalf uur vertrekt de bus van Kitgum naar Gulu en Kamdini . Daar stappen we over op een klein busje naar Lira. De plaats waar John Aki Bua is geboren. Wie wil er niet zo heten. Dit is de man die in 1972 olympisch goud won op de 400 m horden in de tijd van 47.82. Wat nu nog steeds een wereldtijd is. Dit was een paar dagen voor de aanslag in Munchen.
Toen ik in 2012 op 12 aug voor de eerste keer naar Uganda vloog won een andere Ugandees olympisch goud op de marathon Stephen Kiprotich in de tijd van 2.08.01
Van Lira is het dan nog 2 uur naar Soroti waar ik rond half negen aankom. Ik regel een overnachting en bezoek morgen de mensen van Socadido met wie ik vorig jaar een aantal dagen mee op pad ben geweest om projekten van hen te bekijken.

• 09 Januari 2018 - 18:07

Petra:

Tjonge, jonge. Tjeu plan je ook een paar dagen rust in??