Praktijk Buyoga - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Praktijk Buyoga - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Praktijk Buyoga

Door: Tjeuvinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

05 Januari 2020 | Oeganda, Kampala

Za 4 jan Rond tien uur beginnen we met het maken van kluitjes en daarna zaaien we diversen meegebrachten groenten zoals suikermais, spekbonen, nieuwzeelandse spinazie, boerenkool, spruiten , tomaten en 2 soorten tuinbonen
Het kluitjesmaken hebben ze al snel onder de knie. Na het zaaien plaatsen we ze zolang ergens binnen om te kiemen. Zo kunnen ze niet vernield worden door welk dier dan ook. Want er loopt hier vanalles rond en door de lucht vliegt ook nog het een en ander rond.
Daarna eten we wat. Rond drie uur brengt Stephen me naar Bukomansimbi. Hier niet ver vandaan. Twee jaar geleden ben ik ook hier geweest voor een tuinprojekt van een AOC uit Twello. Onder leiding van Pieter Temminck en Henk Breman. Er was toen nog niet veel te zien.
Ik tref er ook nog 3 nederlandse studenten van een school uit Velp. Zij doen een onderzoek op het gebied van water.
Ik ga met hen naar het tuingedeelte. En inderdaad er is al zeker het een en ander gedaan. Met de man die de leiding over de tuin heeft spreek ik af dat we de volgende dag het een en ander willen zaaien. Dan kan hij dit ook mooi uitproberen.
Ik verblijf hier in hotel Hollandia. Het is van een Ugandese vrouw die met een nederlander is getrouwd en in Nederland woont maar ook regelmatig hier is.
Het avondeten is dus ook op zijn hollands . Friet met kip wie zou dat niet willen.
Inmiddels is het al een tijdje donker en houd ik het voor gezien aangezien er ook een volgende dag komt.