Projekt Kamwenge - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Projekt Kamwenge - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Projekt Kamwenge

Door: Tjeu vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

09 Januari 2020 | Oeganda, Kampala

Di 7 jan Ik ga naar het internetcafe en via een mail krijg ik het telefoonnummer van Gerald. Hij leid hier de organisatie KDC Kamwenge Development Center. Een half uur later is hij ter plekke. We gaan hier ergens samen ontbijten. We bespreken het nodige en wat we die dag van plan zijn. Daarna gaan we naar een school die ze aan het bouwen zijn. Ze hebben er ook een klein groentetuintje om de kinderen ook op dat gebied iets te leren. Het is geen goede plek om mijn dingen te laten zien aangezien ik mijn planten het liefst eerst in de schaduw onder een boom zie staan en hier is het een open vlakte. We gaan naar een boer in de buurt en vinden daar een ideale plek. Ook hier zaaien we diersen groenten in kluitjes, trays en potjes.
In de tussentijd hebben een paar vrouwen het nodige eten klaargemaakt. Zo gaat dat hier. Het smaakt prima Matoke ( gekookte groene banaan ) rijst en saus gemaakt van de olienootjes die hier ook groeien ( groundnuts ) . Daarna laat hij mij een bananenplantage zien waar ze nog de nodige groenten tussen gaan planten. Dan gaan we op zoek naar een betere slaapplek in Kamwenge. Het word het Igogora country resort.