Projekten Kigoogwa - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Projekten Kigoogwa - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Projekten Kigoogwa

Door: Tjeu vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

19 Januari 2020 | Oeganda, Fort Portal

Zo. 19 jan. Om half tien ben ik in het taxipark voor Kakiri. Want ik ga eerst nog even langs bij bluesky om iets te regelen. Dan terug naar Wakiso om van daaruit binnendoor naar Matuga te gaan een andere weg die naar het noorden gaat. Iets verderop ligt Kigoogwa. Eerst langs bij de school in het dorp. De inspectie heeft wat dingen afgekeurd. Na het eerste gebouw zijn ze doorgegaan met een tweede gebouw om meer kinderen te kunnen plaatsen. Ze zijn van 75 kinderen naar nu 175 gegaan. Ik laat Racheal ook weten dat ze eerst dat eerste gebouw had moeten afmaken. En dat ze niet steeds meer kinderen moet aannemen. De school is daar nog niet geschikt voor. We geven haar de financieele middelen om in ieder geval nu de problemen op te lossen. En dat ze daarna stap voor stap de school kan verbeteren want dat verdienen ze wel.
Dan ga ik zoals altijd te voet verder naar de dokter en zijn vrouw en waar ook Evelyn haar demonstratietuin heeft. Het is rond twee uur als ik daar aankom.
Bijna etenstijd dat weet ik inmiddels. Ik laat aan de hand van foto s zien waar ik de afgelopen weken ben geweest en kan zo ook met hun het een en ander bespreken . Dat is altijd nuttig. Dan verschijnt Evelyn ook. Ik geef haar de nodige zaden en klein gereedschap en trays. Daarna ga ik met haar de tuin in. Ze heeft bonen gezaaid op een goede plek met het droogte seizoen in het vooruitzicht.
De prijs is nu al goed dus dat zou wel eens een meevaller kunnen worden maar in de land en tuinbouw weet je het nooit. Ze zijn in ieder geval goed gekiemd.
Half zes vertrek ik weer naar Kampala om daar om half acht aan het avondeten te beginnen.