Kampala - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Kampala - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Kampala

Door: Tjeu vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

05 Januari 2017 | Oeganda, Kampala

Maandag 2 jan na wat gegeten te hebben verlaat ik Kigoogwa weer en ga richting Kampala. Ik passeer Kawanda en de groente proeftuin van Kopia. Ik ga even langs aangezien het kantoorpersoneel nu wel aanwezig is. Ze hebben de snijbonen inderdaad geoogst en laten mij een zak met zaden zien van ongeveer 3 kilo. Nu weer nieuwe zaden achtergelaten.
In kampala was ik eerst mijn kleren op de ouderwetse manier in een teil. Dan mijn reisdagboek bijgewerkt.
Dinsdagmorgen vertrek ik naar Kateete vlakbij Nkokonjeru om het project van vorig jaar te bezoeken. Fred vertelt me het een en ander over het afgelopen jaar. Het was zeker geen gemakkelijk jaar op tuinbouwgebied, veel droogte. Daarna laat hij mij een ander project zien van een andere Nederlandse organisatie Webale ( dank je wel ) . Het is een waterprojekt.
Beneden in de vallei waar wel water is hebben ze een grote put gemaakt. Vlakbij hebben ze zonnepanelen geplaatst en een pomp. Deze pompt het water ongeveer 1,5 kilometer omhoog met een hoogte verschil van meer dan 100 meter voorbij het dorp naar 2 grote watertanks. Vandaar loopt het water naar 6 verschillende tappunten in het dorp waar de mensen nu het water kunnen halen. De Nederlandse ambassadeur heeft dit project ongeveer een half jaar geleden geopend. Fred was de vertegenwoordiger van het dorp.
De volgende morgen was er beneden bij de put een gezamelijke bijeenkomst van de nodige dorpsgenoten die daar het onderhoud doen van de omgeving bij de put. Rond 10.30 terug in het guesthouse wat gegeten. Daarna laat Fred mij een perceel zien waar hij het irrigatiesysteem heeft kunnen gebruiken en het verschil is erg groot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 139719

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: