Climing beanns - Reisverslag uit Kyotera, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Climing beanns - Reisverslag uit Kyotera, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Climing beanns

Door: Tjeu vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

10 Januari 2017 | Oeganda, Kyotera

Vandaag maandag 9 jan heb ik wat kluitjes gemaakt om wat groenten te zaaien die ze dan later kunnen uitplanten. Meloenen, witte kool, stoksperziebonen en stokspekbonen. Ook stokspekbonen terplaatse gezaaid en meteen touw aangedaan. Ze hoeven nu alleen maar water te geven maar dat moet lukken met deze kleine hoeveelheid. S middags weer naar het internetcafe om verder afspraken te maken met Sander van Zanten omtrent het bamboe projekt want dat is niet helemaal duidelijk.
Daarna nog even bij de koeienboer aan de overkant langs geweest en een paar mooie foto ,s gemaakt. Helaas spreekt hij geen engels en nederlands zal ik maar niet proberen. Maar met de duim omhoog begrijpen we elkaar heel goed. Ze zijn heel blij als ik de foto,s op mijn I pad laat zien. Er komt een big smile op beider gezicht en aan hun gebaar hebben ze de mijne ook gezien. Hij heeft ongeveer 20 koeien en verkoopt de melk in deze omgeving.
Het is als het ware een grote boer maar woont in een heel klein hutje met zijn vrouw en kind.
Ook deze dag heeft zijn vruchten afgeworpen. Hier in Uganda zelfs letterlijk en figuurlijk want de mango s zijn er in overvloed. Rond acht uur krijg ik mijn avondeten banaan, bruine bonen en nog twee andere inheemse produkten.
Naast mij hebben de dokter en zijn assistente hun verblijf en hebben de mooie muziek van Juliana opstaan. Dus ik ga de nacht tegemoet met een goed gevoel. Zij werken hier in de clinic van het projekt opgezet door Sara en Zander van Zanten.
Nu dinsdagmorgen ben ik weer in het internet cafe. Meer internet dan cafe maar dat is voormij ook het belangrijkste.Trouwens ook bijna geen internet aangezien er geen stroom is maar ook hier bied een generator uitkomst.
Ik heb de mail van Sander gelezen en hij heeft op dit moment niemand hier die mij in de tuin kan helpen en die ik het een en ander kan uitleggen.
Dus ik vertrek vandaag nog naar het volgende projekt in Fort Portal.

• 10 Januari 2017 - 20:26

Maria Van Bussel Vinken:

Hoi Tjeu

Het is mooi om te lezen wat jij daar allemaal doet, wij wensen je nog een mooie tijd daar.

Groetjes Jo en Maria