Eerste dag - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

28 December 2017 | Oeganda, Kampala

Donderdag 28 dec
Ik ben woensdag 27 dec smorgens om iets voor zes uur vertrokken om met de trein naar schiphol te gaan. Daar vertrekt het vliegtuig om 10 uur naar Entebbe in Uganda en maakt een tussenstop in Kigali ( Rwanda ). Om 22 uur plaatselijke tijd landen we ( 20 uur ned ) Ik word opgehaald en om 23.30 ben ik in het guesthouse in Kampala.
Na een goede nacht word ik om 8 uur wakker bij een stralende zon. Na mijn kamer wat te hebben ingericht ga ik naar container village met de boda boda de plaats voor tuibouwmiddelen. Ook zie ik daar weer de pomp die je moet trappen en een die werkt als een fietspomp. Deze is zelfs de helft goedkoper.
Dit zijn wel pompen om in de praktijk te gaan gebruiken. Bij een gereedschapwinkel doe ik navraag of zij ook gereedschap maken. Hij is wel geinteresseerd. Bepaalde dingen die wij hebben zijn hier niet. Ze gaan proberen wat voor me te maken waaronder de kluitjespers 1....2 en 4 voudig.
Na de middag ga ik bij het weeshuis van Justine langs hier om de hoek.
Ze is niet aanwezig maar wel wat jongere. Ik vind wel een andere man die sierplanten opkweekt. Ik zaai wat snij en tuinbonen en kan dus zien hoe ze het de komende 8 weken doen. Het avondeten is al om 18 uur. Nieuwe eigenaar dus nieuwe tijden.

• 28 December 2017 - 20:59

Piet Van Der Haas:

Jaloersmakend. Net een dag daar en nu al meer zon dan wij de afgelopen maand!
    Veel plezier en succes met je project.

• 29 December 2017 - 08:37

Maartje:

Goed om te lezen dat je veilig bent geland en nu alweer druk bezig bent