Eerste dag - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

28 December 2017 | Oeganda, Kampala

Donderdag 28 dec
Ik ben woensdag 27 dec smorgens om iets voor zes uur vertrokken om met de trein naar schiphol te gaan. Daar vertrekt het vliegtuig om 10 uur naar Entebbe in Uganda en maakt een tussenstop in Kigali ( Rwanda ). Om 22 uur plaatselijke tijd landen we ( 20 uur ned ) Ik word opgehaald en om 23.30 ben ik in het guesthouse in Kampala.
Na een goede nacht word ik om 8 uur wakker bij een stralende zon. Na mijn kamer wat te hebben ingericht ga ik naar container village met de boda boda de plaats voor tuibouwmiddelen. Ook zie ik daar weer de pomp die je moet trappen en een die werkt als een fietspomp. Deze is zelfs de helft goedkoper.
Dit zijn wel pompen om in de praktijk te gaan gebruiken. Bij een gereedschapwinkel doe ik navraag of zij ook gereedschap maken. Hij is wel geinteresseerd. Bepaalde dingen die wij hebben zijn hier niet. Ze gaan proberen wat voor me te maken waaronder de kluitjespers 1....2 en 4 voudig.
Na de middag ga ik bij het weeshuis van Justine langs hier om de hoek.
Ze is niet aanwezig maar wel wat jongere. Ik vind wel een andere man die sierplanten opkweekt. Ik zaai wat snij en tuinbonen en kan dus zien hoe ze het de komende 8 weken doen. Het avondeten is al om 18 uur. Nieuwe eigenaar dus nieuwe tijden.

  • 28 December 2017 - 20:59

    Piet Van Der Haas:

    Jaloersmakend. Net een dag daar en nu al meer zon dan wij de afgelopen maand!
    Veel plezier en succes met je project.

  • 29 December 2017 - 08:37

    Maartje:

    Goed om te lezen dat je veilig bent geland en nu alweer druk bezig bent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Back to Uganda

Arme hulpbehoevende mensen een betere toekomst geven in Uganda.

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2018

Entebbe--------Liessel

19 Februari 2018

Mabira forest

18 Februari 2018

Kigoogwa

17 Februari 2018

Kiboga

16 Februari 2018

Landbouwbeurs
tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 140018

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: