Bluesky - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Bluesky - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Bluesky

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

31 December 2017 | Oeganda, Kampala

Vanmorgen eerst een voetbal bij het weeshuis afgegeven want ook hier zijn Ronaldo. en Messie de sterren en zij zijn bereid om hun op te volgen maar dan moeten ze wel een bal hebben.
Om tien uur heb ik hier een afspraak met David de man die voor Sander van Zanten werkt. Hij is een soort boerderij gestart in Kitgum waar hij vandaan komt. Vorig jaar ben ik daar ook geweest en binnenkort ga ik ook weer die kant op naar het noorden. Om 11.30 is hij er nog niet dus ik vertrek richting Kakiri. Daar ligt het projekt Bluesky. Ik ben daar begin 2014 5 weken geweest om wat tuinwerkzaamheden te verrichten. Het is dan vooral mooi om te zien dat ze elk jaar een behoorlijke vooruitgang hebben geboekt. En dit vooral door de inzet van de oprichtster Petra Dirks uit Veldhoven en door de projektleider Godwin daar. Dit geeft wel aan dat dit soort projekten zeer waardevol zijn. Vele mensen krijgen hierdoor een betere toekomst.
Op weg naar Kakiri begint het flink te regenen wat zeer uitzonderlijk is in deze tijd van het jaar Het is nu het droogte sezoen. Vlak voor Kakiri beland ik met het taxibusje op een soort bedevaartsoord.Hier vieren ze het einde van het jaar anders. Ik loop ook een half uur rond in de regen en voel me dan dubbel gezegend. Vervolg mijn weg naar Bluesky waar het aanzienlijk minder heeft geregend. Godwin en Olivia en een medewerker zijn aanwezig. Ik krijg er een lunchmaaltijd. Rijst met Eggplant en cherrytomaat.
Godwin laat me het projekt zien. De nodige kippen, varkens en konijnen en mais, cassave en een mooi groot stuk zoete aardappel. Ook de plek waar hij de visvijver wil aanleggen.Het bedrijf die dat gaan aanleggen zijn heel druk. Hij vraagt het nummer van Fred uit Kateete zodat hij dat bedrijf kan benaderen
Rond half zeven benik mooi op tijd terug voor het avondeten in het guesthouse
De fotos doorsturen lukt nog niet echt. Zwak netwerk. Komt nog
Goede jaarwisseling en goed begin

• 31 December 2017 - 18:50

Astrid:

fijne jaarwisseling Tjeu.Geniet van de paar vuurpijlen.

• 31 December 2017 - 18:50

Astrid:

fijne jaarwisseling Tjeu.Geniet van de paar vuurpijlen.

• 31 December 2017 - 20:39

Piet:

goed bezig en ook goed om te lezen dat het niet altijd 'bluesky' is, ook m.b.t. de evt. af te steken vuurpijlen veiliger! fijne Jaarwisseling en gezonde en vooral ook 'vruchtbare' wensen voor 2018.

• 01 Januari 2018 - 11:15

Henk En Tiny Vd Zanden:

Tjeu,GELUKKIG NIEUWJAAR!!
    DE BESTE WENSEN VOOR 2018!!
    ALLE GOEDS!!
    Groetjes,Henk en Tiny.

• 01 Januari 2018 - 13:38

Harrie En Annie Verbaarschot:

Tjeu
    GELUKKIG NIEUWJAAR.
    EN ALLE GOEDS VOOR 2018

GROETJES Harrie en Annie.

• 01 Januari 2018 - 18:39

Petra:

Ha Tjeu, wat geweldig. Al die projecten die je bezoekt. En fijn dat je ook zo enthousiast bent over Bluesky. Ga so door!