Tien jaar - Reisverslag uit Liessel, Nederland van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Tien jaar - Reisverslag uit Liessel, Nederland van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Tien jaar

Door: Tjeu vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

01 Augustus 2022 | Nederland, Liessel

Ma. 1 aug Het is 12 augustus 10 jaar geleden dat ik voor het eerst naar Uganda ging om bij een weeshuis van een nederlandse vrouw een groententuin mee aan te leggen. Het was ook de dag dat een Ugandees olympisch goud won op de marathon.

Daarna ben ik nog 6 maal in de parel van Afrika geweest zoals het land genoemd word. Sindsdien heb ik vele projekten bezocht en ondersteund. De eerst drie keer rond Kampala maar daarna door heel het land .Van het uiterste noordoosten bij Kidepo Valley tot in het zuidwesten bij het projekt Amasiko. Ook in het westen bij Fort Portal ben ik meedere malen geweest waar ik dan in het guesthouse van Ineke Jongerius verbleef.

Op dit moment zijn we actief bij 5 projekten met het verbouwen van groenten.

Deze week ook nog een waterput laten repareren zodat de mensen daar weer zuiver drinkwater hebben. Het voornaamste projekt is nu de demonstratietuin van Evelyn Nambooze opzetten. Daar is een bedrag van 10.000 euro mee gemoeid. Aangezien ze ook nog een gebouw moet neerzetten en een tuinbouwkas. We hopen dit samen met Wilde Ganzen te doen. De aanvraag loopt.


  • 02 Augustus 2022 - 10:07

    Dinie Nijssen:

    Hoi Tjeu. Proficiat. 10 jaar is echt een mijlpaal. Als je meer informatie wilt over betaalbare tuinbouwkassen dan moet je even contact opnemen. Wij als Jacana hebben er net een ontworpen en is zeer betaalbaar.
    Groet Dinie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 142189

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: