Entebbe naar Schiphol - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Entebbe naar Schiphol - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Entebbe naar Schiphol

Door: tjeu

Blijf op de hoogte en volg tjeu

20 Januari 2024 | Oeganda, Kampala

Za 20 jan. Vanmorgen eerst nog wat boodschappen gedaan. Daarna naar Kawanda dat is iets ten noorden van Kampala. Daar is een onderzoekcentrum op het gebied van tuinbouw. Zuid Korea doet hier al jaren bepaalde onderzoeken op het gebied van groententeelt.

Kopia heet de organisatie. Ik ben hier al meerdere malen geweest. Het is rustig op zaterdag maar de bedrijfsleider woont op het complex. Ik vraag een paar voorbijgangers of ik iemand kan spreken en gelijk komt de bedrijfsleider in zicht. Ik vertel dat ik wat zaden uit nederland bij heb. Hij is wel geinteresserd en laat mij de tuin zien. Als we de tuin weer uitlopen zien we de grote baas uit Zuid Korea zijn Kantoor inlopen. De bedrijfsleider vraagt of ik hem wel wil zien. Ja natuurlijk. Hij gaat het kantoor binnen en verteld zijn baas over het bezoek. Ik mag verder komen in zijn kantoor. Als ik vertel dat ik uit nederland kom word hij zelfs een beetje enthousiast. Hij kent de universiteit van Wageningen ook. Ik laat de zaden zien en handel het verder met de bedrijfsleider af. Hij gaat de zaden zeker proberen en zal contact houden. Mooi resultaat weer.

Dan terug naar Kampala. Wat eten mijn koffer inpakken en mijn verblijf afrekenen. Dan vertrek ik naar de taxiplaats voor Entebbe.

Ik ben om17.30 op het vliegveld. Wel wat vroeg maar kan hier nu mooi mijn verhaal schrijven.

Een ieder die mijn verhalen heeft gevolgd, bedankt daarvoor. Het eerst volgende verslag zal weer op 1 februari zijn.

• 20 Januari 2024 - 17:00

Tiny Koppens:

Goede reis Tjeu, ook van Olle.

• 20 Januari 2024 - 22:43

Astrid Derwort :

Welkom thuis Tjeu

Ik ga eind februari naar Justine.

Ik ga je bellen.

Hartstikke gaaf dat je weer zo van betekenis kon zijn voor velen!!!

25 februari geef ik een presentatie met stichting Imikaaa.in Delft.Je bent van harte welkom.Zij komen uit Goirle.

• 21 Januari 2024 - 11:24

Tjeu Vinken:

Hallo Astrid Ik weet niet of je mijn verhaal van 18 jan hebt gelezen. Daar in kun je lezen hoe wij niet verder gaan met het projekt van Justin.

Veel Succes Astrid