Entebbe naar Schiphol - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Entebbe naar Schiphol - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Entebbe naar Schiphol

Door: tjeu

Blijf op de hoogte en volg tjeu

20 Januari 2024 | Oeganda, Kampala

Za 20 jan. Vanmorgen eerst nog wat boodschappen gedaan. Daarna naar Kawanda dat is iets ten noorden van Kampala. Daar is een onderzoekcentrum op het gebied van tuinbouw. Zuid Korea doet hier al jaren bepaalde onderzoeken op het gebied van groententeelt.

Kopia heet de organisatie. Ik ben hier al meerdere malen geweest. Het is rustig op zaterdag maar de bedrijfsleider woont op het complex. Ik vraag een paar voorbijgangers of ik iemand kan spreken en gelijk komt de bedrijfsleider in zicht. Ik vertel dat ik wat zaden uit nederland bij heb. Hij is wel geinteresserd en laat mij de tuin zien. Als we de tuin weer uitlopen zien we de grote baas uit Zuid Korea zijn Kantoor inlopen. De bedrijfsleider vraagt of ik hem wel wil zien. Ja natuurlijk. Hij gaat het kantoor binnen en verteld zijn baas over het bezoek. Ik mag verder komen in zijn kantoor. Als ik vertel dat ik uit nederland kom word hij zelfs een beetje enthousiast. Hij kent de universiteit van Wageningen ook. Ik laat de zaden zien en handel het verder met de bedrijfsleider af. Hij gaat de zaden zeker proberen en zal contact houden. Mooi resultaat weer.

Dan terug naar Kampala. Wat eten mijn koffer inpakken en mijn verblijf afrekenen. Dan vertrek ik naar de taxiplaats voor Entebbe.

Ik ben om17.30 op het vliegveld. Wel wat vroeg maar kan hier nu mooi mijn verhaal schrijven.

Een ieder die mijn verhalen heeft gevolgd, bedankt daarvoor. Het eerst volgende verslag zal weer op 1 februari zijn.


  • 20 Januari 2024 - 17:00

    Tiny Koppens:

    Goede reis Tjeu, ook van Olle.


  • 20 Januari 2024 - 22:43

    Astrid Derwort :

    Welkom thuis Tjeu

    Ik ga eind februari naar Justine.

    Ik ga je bellen.

    Hartstikke gaaf dat je weer zo van betekenis kon zijn voor velen!!!

    25 februari geef ik een presentatie met stichting Imikaaa.in Delft.Je bent van harte welkom.Zij komen uit Goirle.


  • 21 Januari 2024 - 11:24

    Tjeu Vinken:

    Hallo Astrid Ik weet niet of je mijn verhaal van 18 jan hebt gelezen. Daar in kun je lezen hoe wij niet verder gaan met het projekt van Justin.

    Veel Succes Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 141708

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: