Bethany land Institute - Reisverslag uit Liessel, Nederland van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Bethany land Institute - Reisverslag uit Liessel, Nederland van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Bethany land Institute

Door: Tjeu vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

02 Mei 2021 | Nederland, Liessel

Zo. 2 mei De projekten in uganda lopen gelukkig nog steeds door. We hebben afgelopen tijd naar diversen mensen geld kunnen overmaken zodat ze de nodige zaden konden kopen voor hun nieuwe seizoen. Evelyn kan de komende drie maande bij het Bethany Land Institute gaan werken. Deze organisatie is in 2012 opgericht. Zij doen het nodige op het gebied van duurzame landbouw.
Op hun website zie je meer informatie. Na het afronden van haar studie aan de universiteit kon Evelyn geen baan vinden en is toen met behulp van ons haar demonstratietuin begonnen . Dit is nu een mooie vervolgstap in combinatie met haar tuin.
Ik zal de volgende keer als ik in Uganda ben deze organisatie bezoeken. Zij zitten 60 km ten noorden van Kampale in Luweero.
Dit is langs dezelfde weg als Kigoogwa.
Het is mooi dat er zo steeds nieuwe ontwikkelingen plaats vinden ondanks de moeilijke situatie in Uganda en zeker nu met Corona.