Positieve en negatieve ontwikkelingen - Reisverslag uit Liessel, Nederland van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Positieve en negatieve ontwikkelingen - Reisverslag uit Liessel, Nederland van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Positieve en negatieve ontwikkelingen

Door: Tjeu vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

27 Juni 2021 | Nederland, Liessel

1juli De laatste maanden waren zeker niet gemakkelijk in Uganda En op dit moment is het land weer in lockdown.
Op verschillende projekten hebben ze daar natuurlijk ook last van. Maar men boekt toch nog steeds vooruitgang. Het projekt van Kaggwa Fred in Kateete heeft onlangs een irrigatiesysteem van de overheid gekregen om een gedeelte van hun land van water te voorzien. Fred liet weten dat dit vooral te danken is aan de jaren langen samenwerking met ons de stichting fffu . De overheid heeft daardoor vertrouwen in de werkwijze van Fred. Dit is natuurlijk een prachtig resultaat.
Evelyn is afgelopen jaar ook getrouwd en verwacht haar eerste kind Haar werk bij de B.L.I. organisatie licht op dit moment stil ivm de lockdown maar kan nog wel haar eigen projekt runnen. Justine is ook getroffen door het coronavirus.
De school in Kigoogwa is ook al lange tijd gesloten. De hoofdonderwijzeres Racheal is ernstig ziek. Ze was zelfs bang dat ze zou overlijden. Maar ze is toch geopereerd in het leger hospitaal.
Kabuye Sam van Nnina olugeru begeleid de vrouwengroepen bij de groente projekten.
Misschien is het interessant om op jacana zambia te kijken. Daar is deze organisatie onder leiding van Rik Haanen en Dinie Nijssen bezig met een heel mooi waterprojekt. Zeker de moeite waard om te kijken.