Kulika ---Bluesky - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Kulika ---Bluesky - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Kulika ---Bluesky

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

30 December 2019 | Oeganda, Kampala

Ma 30 dec. Vandaag heb ik afgesproken bij de organisatie KULIKA .ongeveer anderhalf uur ten noorden van Kampala. Zij geven trainingen op het gebied van landbouw en ook op biologische wijze. Zowel groenten als dieren. Dus wel een interessante plaats. Mijn contactpersoon is met vakantie. Maar er zijn nog genoeg mensen aanwezig die mij het een en ander kunnen laten zien en vertellen. Ik zal een nieuwe afspraak maken om verdere kennis en zaden en materialen uit te wisselen. Op de terugweg passeer ik weer het projekt Bluesky iets ten noorden van Kakiri. Hier ben ik in 2014 5 weken geweest Dit was een projekt van Petra Dirks. Dit is inmiddels afgerond. Ze zijn inmiddels zelfvoorzienend Het is een uur dus ik heb de tijd en eet eerst wat in Kakiri. Daarna wandel ik van de harde weg ongeveer 2 km landinwaarts Een heel mooi landweggetje omlaag en weer omhoog en wat slingerend. Midden in de natuur .Maar de poort is op slot. Een bekende van Godwin klimt over het hek om te kijken of er iemand thuis is. Alleen een paar kinderen zijn aanwezig. Ik heb inmiddels zijn mailadres en telefoonnummer. En zal een andere keer een afspraak maken. Terug in Kampala koop ik nog wat trays om groenten in op te kweken bij de komende projekten. Morgen staat de reis naar Luweero op de planning met Justine.

• 30 December 2019 - 19:07

Petra:

Hoi Tjeu, jammer dat er niemand was bij Bluesky, volgende keer beter.