Diversen projekten - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Diversen projekten - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Diversen projekten

Door: Tjeu vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

01 Juni 2020 | Oeganda, Fort Portal

Ma 1 juni We zijn nog steeds bezig met het ondersteunen van een aantal projekten
Het projekt van Evelyn Nambooze met haar demonstratietuin krijgt steeds meer vorm. Ze heeft een tijd geleden een varken kunnen aanschaffen en deze heeft nu 10 biggetjes die ze over een tijdje kan verkopen. De suikermais die ze heeft gezaaid van nederlandse afkomst geeft een aanzienlijk beter resultaat dan het Ugandese zaad.
Ook heeft ze weer contacten gelegd met de bamboe leverancier en met de man met wie ze deze kan gaan planten. Een begin van een heel mooi en duurzaam projekt.
Fred in Kateete heeft ook weer om hulp gevraagd om zijn tomatenplanten te kunnen beschermen tegen bepaalde ziektes.
Justine met haar weeshuis heeft ook van andere nederlandse mensen een bijdrage gekregen en heeft daar goede toiletten mee kunnen bouwen.
Wij blijven haar steunen met de groententuin.
Sam van de organisatie Nnina Olugero ( ik heb een verhaal ) is bezig met vrouwengroepen om deze tetrainen in groententeelt en heeft ook financieele steun ontvangen
Dus ook in deze moeilijke coronatijd en zeker daar gaan de projekten door.