Diversen projekten - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Diversen projekten - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Diversen projekten

Door: Tjeu vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

01 Juni 2020 | Oeganda, Fort Portal

Ma 1 juni We zijn nog steeds bezig met het ondersteunen van een aantal projekten
Het projekt van Evelyn Nambooze met haar demonstratietuin krijgt steeds meer vorm. Ze heeft een tijd geleden een varken kunnen aanschaffen en deze heeft nu 10 biggetjes die ze over een tijdje kan verkopen. De suikermais die ze heeft gezaaid van nederlandse afkomst geeft een aanzienlijk beter resultaat dan het Ugandese zaad.
Ook heeft ze weer contacten gelegd met de bamboe leverancier en met de man met wie ze deze kan gaan planten. Een begin van een heel mooi en duurzaam projekt.
Fred in Kateete heeft ook weer om hulp gevraagd om zijn tomatenplanten te kunnen beschermen tegen bepaalde ziektes.
Justine met haar weeshuis heeft ook van andere nederlandse mensen een bijdrage gekregen en heeft daar goede toiletten mee kunnen bouwen.
Wij blijven haar steunen met de groententuin.
Sam van de organisatie Nnina Olugero ( ik heb een verhaal ) is bezig met vrouwengroepen om deze tetrainen in groententeelt en heeft ook financieele steun ontvangen
Dus ook in deze moeilijke coronatijd en zeker daar gaan de projekten door.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 140070

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: