Bamboovillageuganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Bamboovillageuganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Bamboovillageuganda

Door: tjeu

Blijf op de hoogte en volg tjeu

12 Januari 2024 | Oeganda, Kampala

Vr.12 jan. Ook deze morgen lichte regen. Maar 8.30 is het weer droog en blijft ook de hele dag. Om tien uur haal ik de eerste cacao bonen op bij container village , ze zijn vers. Het blijkt dat je ze binnen drie dagen moet zaaien. Dat word dus improviseren. Morgen kan ik hier op dit trainingcentrum een gedeelte zaaien want hier is ook een school bij. De rest neem ik mee naar het projekt van de Doctor en Geraldine. Hier ben ik ooit begonnen met Evelyn. Bij terugkomst staat Justin van het weeshuis aan de poort. Veel tijd heb ik niet want om 12 uur heb ik een afspraak met Henri Potze van Bamboovillageuganda. Hij is hier 10 dagen op werkbezoek. Om 12 uur ontmoet ik hem aan de andere kant van Kampala. Daar geeft hij tekst en uitleg over zijn bedrijf en projekt.

Daarna gaan wij naar zijn opkweek plek tussen Kampala en Mukono. Het ziet er goed uit.

Dan weer terug naar Kampala voor het avond gedeelte.

Mijn was is nog niet droog na de regen van vanochtend. Het is hier niet de bedoeling dat je je ondergoed buiten ophangt. Dat is dan ook verscholen onder de andere kleding.