Bamboovillageuganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Bamboovillageuganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Bamboovillageuganda

Door: tjeu

Blijf op de hoogte en volg tjeu

12 Januari 2024 | Oeganda, Kampala

Vr.12 jan. Ook deze morgen lichte regen. Maar 8.30 is het weer droog en blijft ook de hele dag. Om tien uur haal ik de eerste cacao bonen op bij container village , ze zijn vers. Het blijkt dat je ze binnen drie dagen moet zaaien. Dat word dus improviseren. Morgen kan ik hier op dit trainingcentrum een gedeelte zaaien want hier is ook een school bij. De rest neem ik mee naar het projekt van de Doctor en Geraldine. Hier ben ik ooit begonnen met Evelyn. Bij terugkomst staat Justin van het weeshuis aan de poort. Veel tijd heb ik niet want om 12 uur heb ik een afspraak met Henri Potze van Bamboovillageuganda. Hij is hier 10 dagen op werkbezoek. Om 12 uur ontmoet ik hem aan de andere kant van Kampala. Daar geeft hij tekst en uitleg over zijn bedrijf en projekt.

Daarna gaan wij naar zijn opkweek plek tussen Kampala en Mukono. Het ziet er goed uit.

Dan weer terug naar Kampala voor het avond gedeelte.

Mijn was is nog niet droog na de regen van vanochtend. Het is hier niet de bedoeling dat je je ondergoed buiten ophangt. Dat is dan ook verscholen onder de andere kleding.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 142306

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: