Samenwerking Nederland --Uganda - Reisverslag uit Liessel, Nederland van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Samenwerking Nederland --Uganda - Reisverslag uit Liessel, Nederland van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Samenwerking Nederland --Uganda

Door: tjeu

Blijf op de hoogte en volg tjeu

01 November 2023 | Nederland, Liessel

Wo. 1 nov. De nederlandse overheid werkt samen met Uganda door o.a. de beste boeren en boerinnen uit elk distrct elk jaar een week naar nederland te laten komen. Zij bezoeken hier dan 5 dagen diversen agrarische bedrijven. Op die manier kunnen de Ugandese boeren en boerinnen nieuwe ideeen en kennis opdoen. In de week van 7 tot 14 okt was het zover.. Het programma was bij ons pas op zondag 8 okt bekend. Ik had groentenzaden gekocht voor Moreen Yakato. Ik heb haar daar enkele keren ontmoet in haar tuin.

Het was de vraag hoe kan ik die haar overhandigen. De dicht bijzijnde plek was in Ravenstein. Daar zouden ze op maandagmiddag om 13 uur zijn bij Veevoer fabriek De Heus Koudijs. Samen met Tiny Koppens ( voorheen voorzitster van Kwataniza nu secretaris fffu ) reden we op goed geluk naar Ravenstein. Want het is de vraag of je bij dit soort grote bedrijven zomaar naarbinnen mag zonder dat je vantevoren bent aangemeld. Maar we hadden geluk we mochten naar binnenen we waren ruimschoots op tijd zodat we nog het een en ander duidelijk konden uitleggen. De groep Ugandezen kwam rond 13 uur aan en hadden daar eerst een lunch. Wij konden ook aanschuiven. Zodoende konden we Moreen uitgebreid spreken. Na de lunch was er een powerpoint presentatie over de Heus Koudijs en vervolgings een rondleiding door de fabriek waarbij ook wij konden aansluiten en zo konden wij meteen diversen ugandezen spreken. Het was dus een geslaagde ontmoeting met Moreen en de anderen.

Evelyn is ook nog steeds heel actief bezig met haar projekt in Luweero een paar uur ten noorden van Kampala.

Ook de projekten van Fred in Kateete, en Justine in Kampala en Rachel in Kigoogwa hebben nog steeds onze steun en aandacht.

Deze maand ook nog een mooie donatie ontvangen van stichting vlooienmarkt Deurne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 146285

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: