JACANA ZAMBIA - Reisverslag uit Liessel, Nederland van tjeu vinken - WaarBenJij.nu JACANA ZAMBIA - Reisverslag uit Liessel, Nederland van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

JACANA ZAMBIA

Door: tjeu

Blijf op de hoogte en volg tjeu

01 Mei 2024 | Nederland, Liessel

Wo. 1 mei Jacana is een organisatie van Dinie Nijssen en Rik Haanen. Zij wonen en werken al vele jaren in Zambia. Zij doen allerlei projekten op allerlei gebied. Enkele daarvan zijn zeker het maken van waterputten en het verbouwen van voedsel . Op dit moment kun je bij hen een online cursus volgen hoe zij bestrijdingsmiddelen maken van organisch materiaal. Wij hebben enkele van onze projekten in Uganda in contact gebracht met hen. Zij willen dit ook heel graag op hun projekten toepassen om zo steeds duurzamer te worden.

Evelyn volgt op dit moment weer een vervolgopleiding aan de universiteit op het gebied van groententeelt. Ook wil ze verlichting aanbrengen bij haar tuin. Het is daar al om 19.00 donker het hele jaar. Zij hebben zelf al het nodige geld verdient met hun tuin. Het laatste beetje zullen wij bijdragen. Zij heeft een heel mooi logo laten maken voor haar organisatie HRDO Hope Rural Development Organization (hoop plattelands ontwikkelings organisatie ).

Het financieel verslag van 2023staat op een van de foto s

De kwestie met Wilde Ganzen is nog niet opgelost. De directeur heeft op 11 april gereageerd en vind ons ook geen match meer. Hij heeft dit besluit genomen aan de hand van onvolledige en onjuiste informatie. Wij hebben op 14 april aan de hand van 10 punten laten zien hoe het werkelijk zit. Wij wachten nu op een reactie.

Deze maand staan we met onze stichting fffu op drie markten. Zaterdag 11mei op de bloemenmarkt in Deurne. Groei en Bloei heeft ons uitgenodigd en krijgen een gratis kraam om vaste en eenjarige planten te verkopen voor onze projekten in Uganda. Maandag 2 de pinksterdag staan we op de groene spoormarkt bij het station in Deurne. En zondag 26 mei zijn we aanwezig met een kraam bij Een Aarde in Asten. Zij vieren dan hun 50 jarig bestaan.