Dagje Kampala - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Dagje Kampala - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Dagje Kampala

Door: tjeu

Blijf op de hoogte en volg tjeu

11 Januari 2024 | Oeganda, Kampala

Do.11 jan. Ik had vandaag eigelijk een afspraak met Sam om zijn trainingen te bekijken. Hij wide dat in de buurt van Jinja doen. Dat heb ik afgezegd want weer 6 a 7 uur in zo n taxi busje zitten had ik wel even gehad. En ik had de nodige andere dingen te doen hier in Kampala die ik steeds had uitgesteld. Eerst naar container village cacao bonenzaad bestellen. Van cacaobonen word o.a. chocola gemaakt. Er is wereldwijd een gebrek aan cacao bonen. De europese unie heeft Uganda zelfs gevraagd om meer cacao te telen. Vandaar deze bestelling, het kan een investering voor de toekomst zijn. Daarna door naar de universiteit van techniek zoals die plek daar genoemd word. Ik heb 4 kluitjes persen uit nederland meegebracht. Dus ik wilde wel weten of zij die ook konden maken. Dat was geen probleem en de prijs is niet onaantrekkelijk.

Ik heb er alvast 3 besteld en kan ze zaterdag ophalen. Evelyn had voor een tablet gevraagd . Na deze voor haar bijzondere tijd zeker een verdiend cadeautje.

Terug bij mijn slaapplek ontmoet ik nog 2 belgische jonge meiden die hier bij het ziekenhuis stage lopen voor hun studie verloskunde. Ze doen hier dus ook al bevallingen. Meestal met minder middelen dan in Belgie en nederland. Een hele andere ervaring dus. En de omgeving en cultuur is anders.En ze maken ook langere dagen , soms wel 12 uur. Knappe prestatie en een hele ervaring voor de rest van hun leven.

Dan nog even de was gedaan en die hangt nu te drogen.


  • 12 Januari 2024 - 08:02

    Marlene :

    Goeiemorgen Tjeu,wat zijn kluitjespersen?

    Leuk,twee collega's in opleiding. Die persen geen kluisjes,maar kindjes. En dat kost echt meer! [e-1f600]

    Marlene


  • 12 Januari 2024 - 17:39

    Tjeu Vinken:

    Hey Marlene. Kluitjespersen hiermee maak je kleine kluitjes. Je legt hier groentenzaad in en bedekt het met zand. De zaadjes ontkiemen en als de plantjes 10 cm groot zijn kun je ze uitplanten en groeien ze gelijk door.

    Ja de 2 belgische meiden van 20 jaar zitten in jouw beroepsgroep. Dus jij weet wat ze te wachten staat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 142321

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: