Kulika - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Kulika - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Kulika

Door: Tjeuvinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

15 Januari 2020 | Oeganda, Fort Portal

Wo 15 jan. De zon is deze morgen al vroeg aanwezig. Dat beloofd een warme dag te worden.Ik heb vandaag afgesproken met Florence Dumba van de organisatie Kulika.

Hun bedrijf ligt iets ten noorden van Kakiri. Bekend terrein voor mij. Ik heb aangeven tussen ejf en twaalf daar te zijn. Ik ben om kwart over elf ter plekke. Florence is nu wel aanwezig na haar vakantie. We hebben eerst even in haar kantoor een kort gesprek. Zij laat mij daarna de tuin zien. Zij doen in organische landbouw zoals dat hier heet. Geen chemische bestrijdings middelen en geen kunstmest. Mensen kunnen hier langs komen voor een cursus. Ze maken ook hier hun eigen organische bestrijdingsmiddelen.

Er is toevallig een groep studenten aanwezig die hierin les krijgen.

Ik heb ook weer wat zaden en materiaal bij.Florence stelt voor om de studenten ook bij mijn werk te betrekken. Dit schiet dus mooi op. Na enkele uren zit het er hier ook weer op. Ze zijn zeer enthousiast. Ik vetrek weer naar Kampala om mijn wifi adres weer op te zoeken aan de Kampala road. Het uploaden lukt nu weer vrij goed.

Dan nog wat dingen kopen in container village ( plek met veel landbouwmaterialen ).

Het eten heb ik onderweg al gedaan.