Kulika - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Kulika - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Kulika

Door: Tjeuvinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

15 Januari 2020 | Oeganda, Fort Portal

Wo 15 jan. De zon is deze morgen al vroeg aanwezig. Dat beloofd een warme dag te worden.Ik heb vandaag afgesproken met Florence Dumba van de organisatie Kulika.

Hun bedrijf ligt iets ten noorden van Kakiri. Bekend terrein voor mij. Ik heb aangeven tussen ejf en twaalf daar te zijn. Ik ben om kwart over elf ter plekke. Florence is nu wel aanwezig na haar vakantie. We hebben eerst even in haar kantoor een kort gesprek. Zij laat mij daarna de tuin zien. Zij doen in organische landbouw zoals dat hier heet. Geen chemische bestrijdings middelen en geen kunstmest. Mensen kunnen hier langs komen voor een cursus. Ze maken ook hier hun eigen organische bestrijdingsmiddelen.

Er is toevallig een groep studenten aanwezig die hierin les krijgen.

Ik heb ook weer wat zaden en materiaal bij.Florence stelt voor om de studenten ook bij mijn werk te betrekken. Dit schiet dus mooi op. Na enkele uren zit het er hier ook weer op. Ze zijn zeer enthousiast. Ik vetrek weer naar Kampala om mijn wifi adres weer op te zoeken aan de Kampala road. Het uploaden lukt nu weer vrij goed.

Dan nog wat dingen kopen in container village ( plek met veel landbouwmaterialen ).

Het eten heb ik onderweg al gedaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 139914

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: