Projekt Evelyn Luweero - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Projekt Evelyn Luweero - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Projekt Evelyn Luweero

Door: tjeu

Blijf op de hoogte en volg tjeu

19 Januari 2024 | Oeganda, Kampala

Vr. 19 jan. Ik vertrek deze morgen opnieuw naar Luweero. Daar heeft Evelyn Nambooze een demonstratietuin.Nu ben ik om 11.00 uur in Luweero.Ik laat me door een boda boda man naar het projekt brengen. Ik heb ook een koffer met materialen bij. Boerinnen in haar omgeving komen elke zaterdag bij haar om nieuwe dingen te leren. Evelyn zorgt ook soms voor plantmateriaal. Patrick de man van Evelyn gaat met mij bij diversen deelnemers langs bij hen thuis. Daar zijn de resultaten te zien wat ze hebben geleerd. Als we om drie uur weer terug zijn heeft Evelyn het eten klaar. Ook zijn de deelnemers om drie uur uitgenodigd om kennis te maken met mij. Eerst doet Evelyn haar verhaal. Daarna ben ik aan de beurt om te vertellen hoe de samenwerking met Evelyn is begonnen en waartoe dat heeft geleid. Ook laat Evelyn en Patrick de zaden en materialen zien aan de deelnemers. Tegen vijven vertrek ik weer richting Kampala waar het donker is alsik aankom.

Morgen nog een paar kleine dingen en dan heb ik mijn programma afgewerkt. Zodoende vlieg ik morgenavond 23.30 ugandese tijd terug naar nederland. Ik ben dan zondagmorgen rond 6 uur nederlandse tijd weer op schiphol. Uganda ligt kwa tijd 2 uur voor op ons. Het was zeker een geslaagde reis. Ik heb veel kunnen doen en zien en ook veel gehoord. Hiermee gaan we in nederland mee verder om diversen projekten te blijven ondersteunen.


  • 20 Januari 2024 - 00:30

    Tiny Koppens:

    Wat vliegt de tijd. Je reis zit er alweer bijna op. Ik hoor graag je verhalen als te terug bent. Laten we gauw wat afspreken. Alvast een goede terugreis gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 141311

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: