Projekt Evelyn Luweero - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Projekt Evelyn Luweero - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Projekt Evelyn Luweero

Door: tjeu

Blijf op de hoogte en volg tjeu

19 Januari 2024 | Oeganda, Kampala

Vr. 19 jan. Ik vertrek deze morgen opnieuw naar Luweero. Daar heeft Evelyn Nambooze een demonstratietuin.Nu ben ik om 11.00 uur in Luweero.Ik laat me door een boda boda man naar het projekt brengen. Ik heb ook een koffer met materialen bij. Boerinnen in haar omgeving komen elke zaterdag bij haar om nieuwe dingen te leren. Evelyn zorgt ook soms voor plantmateriaal. Patrick de man van Evelyn gaat met mij bij diversen deelnemers langs bij hen thuis. Daar zijn de resultaten te zien wat ze hebben geleerd. Als we om drie uur weer terug zijn heeft Evelyn het eten klaar. Ook zijn de deelnemers om drie uur uitgenodigd om kennis te maken met mij. Eerst doet Evelyn haar verhaal. Daarna ben ik aan de beurt om te vertellen hoe de samenwerking met Evelyn is begonnen en waartoe dat heeft geleid. Ook laat Evelyn en Patrick de zaden en materialen zien aan de deelnemers. Tegen vijven vertrek ik weer richting Kampala waar het donker is alsik aankom.

Morgen nog een paar kleine dingen en dan heb ik mijn programma afgewerkt. Zodoende vlieg ik morgenavond 23.30 ugandese tijd terug naar nederland. Ik ben dan zondagmorgen rond 6 uur nederlandse tijd weer op schiphol. Uganda ligt kwa tijd 2 uur voor op ons. Het was zeker een geslaagde reis. Ik heb veel kunnen doen en zien en ook veel gehoord. Hiermee gaan we in nederland mee verder om diversen projekten te blijven ondersteunen.

• 20 Januari 2024 - 00:30

Tiny Koppens:

Wat vliegt de tijd. Je reis zit er alweer bijna op. Ik hoor graag je verhalen als te terug bent. Laten we gauw wat afspreken. Alvast een goede terugreis gewenst.