Resultaten - Reisverslag uit Liessel, Nederland van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Resultaten - Reisverslag uit Liessel, Nederland van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Resultaten

Door: tjeu

Blijf op de hoogte en volg tjeu

01 Januari 2023 | Nederland, Liessel

zo. 1 jan 2023 Het afgelopen jaar hebben we weer hele mooie resultaten bereikt in Uganda. Op diversen projekten is duidelijk vooruitgang geboekt.

Kaggwa Fred In Kateete heeft diversen malen mooie opbrengsten uit zijn tuin laten zien mede dankzij onze financieele ondersteuning. De demonstratietuin van Evelyn Nambooze zal hoogstwaarschijnlijk deze maand kunnen starten met haar projekt.

De projekt aanvraag bij Wilde Ganzen is afgerond en ondertekend. Het is nu een kwestie van het geld overmaken naar Wilde Ganzen en zij doen er 50 % bij en dan maken zij het over naar de stichting van Evelyn. Een enorme stap voor haar en vele mensen in haar buurt die gebruik kunnen gaan maken van deze lokatie.

Justin is ook nog steeds bezig met het verbouwen van groenten voor haar weeshuis. Hetzelfde doet Racheal voor haar kinderen op school. Kabuye Sam krijgt ook iedere maand een bijdrage van ons om zijn trainingen op het gebied van groententeelt te kunnen geven aan vrouwen en mannen groepen en aan scholieren en studenten. Hij heeft onlangs een certificaat gekregen dat hij de beste trainer op dit gebied is in Uganda.

Normaal gesproken zou ik nu in Uganda zitten , maar ivm de Ebola situatie heb ik dit afgewacht. Er zijn op dit moment geen nieuwe gevallen meer en het negatieve reisadvies van de Ugandese Ambassade is ook weg. Als ik een visum kan krijgen ga ik alsnog op !8 jan voor 4 weken.

Het visum aanvragen moet tegenwoordig online en is niet bepaald eenvoudig. De normale online site geeft geen visums uit op dit moment. Via een andere site is de aanvraag toch in behandeling. Het is dus afwachten.

Het zou mooi zijn als het lukt aangezien ik weer een heel mooi programma heb langs bestaande en nieuwe projekten .

Ik heb ook nog contact gehad met JACANA een organisatie van Rik Haanen en Dinie Nijsen in Zambia. Zij doen daar al vele jaren projekten. Op dit moment zijn ze volop bezig met waterprojekten en vooral het boren van putten. Zij hebben zelf een eenvoudig en goedkoop systeem ontwikkeld om putten handmatig te boren zodat de lokale bevolking dat op een gegeven moment zelf kan uitvoeren.

Nu heeft een Ugandese organisatie contact met hen gezocht om eventueel dit systeem in Uganda te kunnen toepassen.

Zij willen dan in Uganda 1500 putten boren over heel Uganda. Wij gaan nu kijken of we in Uganda een betrouwbaar bedrijf kunnen vinden die dit mee zou kunnen uitvoeren. Ik heb Kabuye Sam al gevraagd om op zoek te gaan naar een eventuele partner voor Jacana.

Ik wens iedereen via deze weg een mooi en tevreden nieuwjaar.

WAT JE WEGGEEFT RAAK JE NOOIT KWIJT