Tuinmateriaal projekt Evelyn in Luweero - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Tuinmateriaal projekt Evelyn in Luweero - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Tuinmateriaal projekt Evelyn in Luweero

Door: tjeu

Blijf op de hoogte en volg tjeu

04 Januari 2024 | Oeganda, Kampala

do. 4 jan. Ik heb afgesproken om vandaag het nodige tuinmateriaal en wat financieele middelen naar Luweero te brengen.

Maar afgelopen week is wel heel onvoorspelbaar verlopen voor Evelyn en haar man en familie. Op oudjaarsdag was ik nog op hun projekt.

Later die dag krijg ik bericht van Evelyn dat hun zoon van drie is overleden terwijl zij hoogzwanger is. Drie januari het bericht van haar dat ze is bevallen van een zoon. Ik besluit vandaag toch naar Luweero te gaan.Haar man zal op het projekt zijn.In Luweero vind ik niet de juiste weg om naar het projekt te gaan. Een bodaboda man ( bromfietstaxi ) besluit naar het politiebureu te gaan , want zij weten misschien waar ze woont.

Dat blijkt niet het geval te zijn. Zij hebben op een hoge antennemast luidsprekers staan waarmee ze soms oproepen plaatsen die in de wijde omgeving te horen zijn. Ik sla die mogelijkheid af. Ik besluit het materiaal op het politie bureau te laten waar het veilig is. Evelyns man kan het dan later daar ophalen. Eenmaal weer buiten heb ik toch een bericht van Evelyn dat haar man op de afgesproken plaats is bij Sunafrica Petrol

Station. Ik ontmoet hem daar en vertel hoe het is gelopen en geef hem het geld wat ik beloofd had. Hij gaat het materiaal ophalen.

Ik ga terug naar Kampala waar het avondritueel zich verder afspeelt.(

Morgen vertrk ik naar Fort Portal het westen van Ugandabbij de Rwenzori mountains en dicht bij Congo. Daar hebben we ook nog enkele contacten opgedaan afgelopen jaren samen met Kwataniza.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 142317

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: