Tuinmateriaal projekt Evelyn in Luweero - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Tuinmateriaal projekt Evelyn in Luweero - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Tuinmateriaal projekt Evelyn in Luweero

Door: tjeu

Blijf op de hoogte en volg tjeu

04 Januari 2024 | Oeganda, Kampala

do. 4 jan. Ik heb afgesproken om vandaag het nodige tuinmateriaal en wat financieele middelen naar Luweero te brengen.

Maar afgelopen week is wel heel onvoorspelbaar verlopen voor Evelyn en haar man en familie. Op oudjaarsdag was ik nog op hun projekt.

Later die dag krijg ik bericht van Evelyn dat hun zoon van drie is overleden terwijl zij hoogzwanger is. Drie januari het bericht van haar dat ze is bevallen van een zoon. Ik besluit vandaag toch naar Luweero te gaan.Haar man zal op het projekt zijn.In Luweero vind ik niet de juiste weg om naar het projekt te gaan. Een bodaboda man ( bromfietstaxi ) besluit naar het politiebureu te gaan , want zij weten misschien waar ze woont.

Dat blijkt niet het geval te zijn. Zij hebben op een hoge antennemast luidsprekers staan waarmee ze soms oproepen plaatsen die in de wijde omgeving te horen zijn. Ik sla die mogelijkheid af. Ik besluit het materiaal op het politie bureau te laten waar het veilig is. Evelyns man kan het dan later daar ophalen. Eenmaal weer buiten heb ik toch een bericht van Evelyn dat haar man op de afgesproken plaats is bij Sunafrica Petrol

Station. Ik ontmoet hem daar en vertel hoe het is gelopen en geef hem het geld wat ik beloofd had. Hij gaat het materiaal ophalen.

Ik ga terug naar Kampala waar het avondritueel zich verder afspeelt.(

Morgen vertrk ik naar Fort Portal het westen van Ugandabbij de Rwenzori mountains en dicht bij Congo. Daar hebben we ook nog enkele contacten opgedaan afgelopen jaren samen met Kwataniza.