Bananen en Jackfruit projekt - Reisverslag uit Liessel, Nederland van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Bananen en Jackfruit projekt - Reisverslag uit Liessel, Nederland van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Bananen en Jackfruit projekt

Door: tjeu

Blijf op de hoogte en volg tjeu

01 Augustus 2024 | Nederland, Liessel

Do. 1 aug. kaggwa Fred in Kateete is bezig met een bananen en Jackfruit projekt. Hij wil van beide de nodige aanplanten om zo de lokale bevolking die niet genoeg voedsel hebben, vooral ouderen.een beetje te helpen. Hij wil 750 jackfruit boompjes planten en 900 bananen boompjes. Maar dit was als we het samen met Wilde Ganzen zouden kunnen doen. Nu beginnen we met de helft.

Evelyn is met haar kippen projekt begonnen. Ze wil een ren en binnenruimte bouwen voor 500 kippen. Een behoorlijk del van het geld heeft ze zelf al verdiend. De rest zullen wij bijdragen.

Op 11 juli was de hoorzitting op het kantoor van Wilde Ganzen. Een onafhankelijke commissie van drie personen, de directeur de heer Kees de Jong, projektmanager mevr. Yvonne Heselmans en ik waren daarbij aanwezig en de directie secretaresse mevr, Hester Schimmel om alles te notuleren. Wij konden nog een keer het een en ander toelichten wat we eerder al hadden opgestuurd. In principe had ik nauwelijks iets toe te lichten want alles stond al duidelijk op papier en bekend bij de commissie. Het voornaamste voor mij was waarom WG nooit een antwoord heeft gegeven op de vraag wat wij zouden moeten doen of laten om weer een match te worden. Ook nu kwam daar geen antwoord op . Van de kant van WG kwam weer hetzelfde verhaal wat ik al eerder met bijna 20 punten heb gecorrigeerd. Ik hoop dat de commissie met een eerlijk en onafhankelijk antwoord komt. Dit komt hoogstwaarschijnlijk volgende week terwijl ze eerder zeiden 2 weken nodig te hebben.

De commissie wilde ook weten wat mijn doel is met dit. Ik wil in principe weer samenwerken met WG. Maar aangezien het vertrouwen wederzijds laag is , zit dat er niet meer in. Ik heb gevraagd aan WG om ons een geldbedrag te geven en wij laten prachtige resultaten zien.

Ik wil zelfs garant staan of een borgsom storten zodat WG geen enkel risico loopt en ze hebben er nauwelijks werk mee. Tot nu toe hebben ze dit niet willen doen. Dus we wachten nog even af.


  • 11 Augustus 2024 - 12:17

    Tiny Koppens:

    Leuk Tjeu dat je de begroting van het project fotografeert en erbij zet maar het is niet te lezen. Of groter fotograferen maar beter is om ook de bedragen in je verslag te noemen. Dan kan ik zien om hoeveel geld het gaat. Dat geldt ook voor het jaarverslag. Door er een foto van te maken wordt het te klein en kun je het niet meer vergroten. Jammer want ik volg graag hoe het verder gaat met de projecten en FFFU.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 160489

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: