Kawanda - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Kawanda - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Kawanda

Door: Tjeuvinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

13 Januari 2020 | Oeganda, Fort Portal

Ma 13 jan. Eerst heb ik een paar boterhammen geeten met een kop koffie.Daarna mijn administratie wat bijgewerkt. Want het is wel handig als je bij de juiste mensen ook het juiste emailadres en telefoonnummer hebt. En ook weet waar ze verblijven.
Dan vertrek ik met het taxibusje naar Kawanda. Hier ongeveer drie kwartier naar het noorden. Het is op de route naar Kigoogwa waar ik ook al een aantal jaren een paar projekten heb.
In Kawanda is een nationaal onderzoekscentrum op het gebied van allerlei dingen. Ook van groenten . Dit word gerund door een Zuid Koreaans bedrijf Kopia. Ik kom hier ook al sinds 2015 toen ik hier toevallig passeerde naar Kigoogwa. Mijn contactpersoon Jane werkt er niet meer. Het is nu Melissa ook goed.
Ik kijk nog wat rond in de tuin en ga dan naar de afdeling champignons.
Je kunt hier cursussen volgen hoe je champignons teelt en hoe je zelf goed zaad kan maken. Dit is misschien we iets voor Evelyn die andere hier ook les in geeft. Ze hebben ook nog een goed organisch bestrijdingsmiddel.
De reis gaat dan door naar Kigoogwa waar wat problemen zijn met de bouw van de school.Sinds de hevige regenval van het afgelopen jaar trekken de muren nat op van onderen en tasten de kwaliteit aan. Ze wilden de muren opnieuw gaan besmeren. Maar ik stel voor een goot langs het gebouw te leggen zodat het water sneller word afgevoerd en dit is aanzienlijk goedkoper.
Het is vandaag de eerste dag dat het overdag wat regent. Maar de zon wint het toch weer. Gemiddelde temp de laatste tijd rond 25 graden.. p.p
Dan terug naar Kampala wat boodschappen doen en een goede wifi plek vinden bij een groot restaurant. En dat lukt en ik kan de nodige foto s nu wel uploaden.
Half zeven terug in het guesthouse.

  • 13 Januari 2020 - 21:53

    Nico Van Rooij:

    Hallo Tjeu
    Ik begreep vandaag van jullie Nico dat je weer in Africa zat. Ik heb je reisverslagen bekeken en ik zie dat je weer van alles beleeft. Slim bekeken om in de winter Nederland te verlaten voor het betere weer daar.
    Succes en veel plezier in Africa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 140473

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: