Kibinge Kinderen van Uganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Kibinge Kinderen van Uganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Kibinge Kinderen van Uganda

Door: Tjeuvinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

03 Januari 2020 | Oeganda, Kampala

Vr 3 jan.Vanmorgen om 10 uur na even wat heen en weer bellen haalt Stephen Kamya mij hier in Massaka op.
Want het is altijd de vraag hoe kom je in zo n klein afgelegen dorpje als Buyoga nabij Kibinge. Het schijnt ook niet zo ver van Bukomansimbi af te liggen .Daar ben ik 2 jaar geleden ook nog voor 2 projekten geweest..Ik plan om zondag daar te gaan kijken.
In Buyoga ontvangt hij mij bij hem thuis. Daarna leidt hij mij rond wat hij met zijn organisatie hier doet. De nederlander Ruud Boon komt hier ook regelmatig.
Het ziet er best allemaal goed uit. Hij werkt op organische basis en gebruikt geen chemische middelen. Als ze al iets spuiten is het gemaakt van organisch materiaal waaronder de urine van de varkens. De varkens die nu nog op beton liggen komen allemaal op gewone grond te liggen. Een gedeelte is al zo ver. Ze hebben behoorlijke uitbreidingsplannen. Zie tek.
De combinatie van allerlei soorten gewassen en bomen geven een geweldig resultaat.
Het was een dag van veel zien en praten. Morgen ga ik mijn meegebrachte zaden en materialen laten zien en hij was al heel enthousiast toen hij zag wat het een en ander inhield.
Op de foto s zie je o.a. bananen , koffie, passievruchten en rietsuiker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 139967

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: