Kibinge Kinderen van Uganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Kibinge Kinderen van Uganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Kibinge Kinderen van Uganda

Door: Tjeuvinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

03 Januari 2020 | Oeganda, Kampala

Vr 3 jan.Vanmorgen om 10 uur na even wat heen en weer bellen haalt Stephen Kamya mij hier in Massaka op.
Want het is altijd de vraag hoe kom je in zo n klein afgelegen dorpje als Buyoga nabij Kibinge. Het schijnt ook niet zo ver van Bukomansimbi af te liggen .Daar ben ik 2 jaar geleden ook nog voor 2 projekten geweest..Ik plan om zondag daar te gaan kijken.
In Buyoga ontvangt hij mij bij hem thuis. Daarna leidt hij mij rond wat hij met zijn organisatie hier doet. De nederlander Ruud Boon komt hier ook regelmatig.
Het ziet er best allemaal goed uit. Hij werkt op organische basis en gebruikt geen chemische middelen. Als ze al iets spuiten is het gemaakt van organisch materiaal waaronder de urine van de varkens. De varkens die nu nog op beton liggen komen allemaal op gewone grond te liggen. Een gedeelte is al zo ver. Ze hebben behoorlijke uitbreidingsplannen. Zie tek.
De combinatie van allerlei soorten gewassen en bomen geven een geweldig resultaat.
Het was een dag van veel zien en praten. Morgen ga ik mijn meegebrachte zaden en materialen laten zien en hij was al heel enthousiast toen hij zag wat het een en ander inhield.
Op de foto s zie je o.a. bananen , koffie, passievruchten en rietsuiker.