Kaggwa Fred in Kateete - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Kaggwa Fred in Kateete - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Kaggwa Fred in Kateete

Door: Tjeuvinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

01 Januari 2020 | Oeganda, Kampala

Wo 1 jan. S morgens breng ik eerst het geld voor de reparatie van de pomp naar Justine hier om de hoek.Zij brengt het vandaag nog naar Luweero
Dan ga ik naar de taxiplaats om via Mukono naaNkokonjeru te gaan. Vandaar ga ik met de bodaboda naar Fred in Kateete.
Dit is een van de drie projekten waar ik in 2015 2,5 week ben geweest om wat tuinbouwadviezen en trainingen te geven en wat zaden en klein gereedschap.
Hij was hier heel blij mee maar hij kon ook wel wat financieele ondersteuning gebruiken. Dat was de aanleiding om een stichting op te richten Farmersfamiliesfutureuganda.nl Ik arriveer rond half twee. Na wat bijgepraat te hebben gaan we het veld in. Eerst naar de visvijver die hij een paar jaar geleden heeft aangelegd met behulp van de stichting. Het ligt er goed bij. Inmiddels heeft hij 2 vijvers en de derde is in aanleg.
Hij heeft nu 7000 Tilapia vissen. Na 8 maande zijn goed voor de verkoop met een gewicht van 500 gr tot 1 kg. Ze moeten 3 keer per dag gevoerd worden.
Dan lopen we langs het perceel waar hij in november de rijst heeft geoogst.
In het nieuwe seizoen zaait hij nog een keer rijst.
Dan terug richting zijn huis waar hij nog een perceel van iemand gebruikt.
Daar heeft hij drie weken geleden tomaten geplant Deze staan er heel goed bij.
Hij heeft de planten opgekweekt in kluitjes gemaakt met het apparaatje dat ik hem in 2015 heb gegeven. Dat is dan toch weer een heel mooi resultaat
Dan sla ik de lunch over want ik wil ook nog even langs bij een ander projekt uit 2015. Bij de organisatie Reach Out in Nkokonjeru Ik heb geluk want Anthony is aanwezig. Na kort wat informatie uitgewisseld te hebben vertrek ik weer van de taxiplaats in Nkokonjeru via Mukono naar Kampala.
Half zeven terug in het guesthouse, mooi op tijd voor het avondeten.
Via deze weg wil ik een ieder de beste wensen toe wensen voor 2020 en laten we proberen om de wensen van andere te laten uitkomen.

  • 01 Januari 2020 - 19:58

    Tijs En Liselot :

    Hoi pap,
    Mooi om te lezen dat het je goed gaat in Uganda. Ook fijn dat verschillende projecten uit het verleden nog goed draaien en dat je met een financiële bijdrage een heleboel mensen weer van water kan voorzien. Vanuit een fris Liessel (nu -4 graden) willen we je een gezond en gelukkig 2020 wensen! Groetjes van de Binnenweg!

  • 01 Januari 2020 - 20:21

    Harrie En Annie Verbaarschot:

    Hoi Tjeu

    Wat prachtig wat je daar allemaal doet, en dat je de mensen daar zo goed kunt helpen. Het is ook mooi om je te volgen. Je hebt het nieuwe jaar al heel goed ingezet. We wensen je dan ook een liefdevol en gezond 2020.

    Groetjes Harrie en Annie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 140037

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: