Kato Devis - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Kato Devis - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Kato Devis

Door: tjeu

Blijf op de hoogte en volg tjeu

10 Januari 2024 | Oeganda, Kampala

Wo. 10 jan. Gisterochtend eerst een stevige onweersbui met hevige regen maar na een uur was het over. Ik had om 12 uur afgesproken met Kato Devis in Gayaza 15 km ten noorden van Kampala. Hij geeft trainingen op het gebied van groententeelt zelfs op de universiteit. Ik ben ruim op tijd in Gayaza. Dan laat hij mij weten dat hij niet daar is maar in Kampala waar ik net vandaan kom. Die morgen heb ik Evelyn laten weten dat ik haar vandaag wil bezoeken in Luweero. Maar zij is bij haar zus om te herstellen van afgelopen periode. Laat haar zus nou net 3 km van Gayaza wonen. Dus ik bezoek hen daar want Kato Devis moet eerst nog een radio intervieuw geven in Kampala. Dus een geluk bij een ongeluk. Ik bespreek met Evelyn de plannen voor de toekomst. Ze wil ook nog een jaar gaan studeren om haar mogelijkheden als erkend trainer uit te breiden. Haar zus woonde vier jaar geleden nog bij haar moeder maar heeft inmiddels 3 kinderen.

Dan ga ik terug naar Kampala waar ik Kato Devis ontmoet bij het catholic training centrum waar hij nog ooit heeft gestudeerd. We hebben een goed gesprek en geef hem de nodige hollandse zaden mee. Deze wil hij op de universiteit gebruiken en weer vermeerderen om later aan boeren door te geven. We gaan volgende week samen naar deze universiteit vlak bij de evenaar op weg naar Masaka.

Ik haal nog wat tray s op bij Container village.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 142160

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: