Kato Devis - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Kato Devis - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Kato Devis

Door: tjeu

Blijf op de hoogte en volg tjeu

10 Januari 2024 | Oeganda, Kampala

Wo. 10 jan. Gisterochtend eerst een stevige onweersbui met hevige regen maar na een uur was het over. Ik had om 12 uur afgesproken met Kato Devis in Gayaza 15 km ten noorden van Kampala. Hij geeft trainingen op het gebied van groententeelt zelfs op de universiteit. Ik ben ruim op tijd in Gayaza. Dan laat hij mij weten dat hij niet daar is maar in Kampala waar ik net vandaan kom. Die morgen heb ik Evelyn laten weten dat ik haar vandaag wil bezoeken in Luweero. Maar zij is bij haar zus om te herstellen van afgelopen periode. Laat haar zus nou net 3 km van Gayaza wonen. Dus ik bezoek hen daar want Kato Devis moet eerst nog een radio intervieuw geven in Kampala. Dus een geluk bij een ongeluk. Ik bespreek met Evelyn de plannen voor de toekomst. Ze wil ook nog een jaar gaan studeren om haar mogelijkheden als erkend trainer uit te breiden. Haar zus woonde vier jaar geleden nog bij haar moeder maar heeft inmiddels 3 kinderen.

Dan ga ik terug naar Kampala waar ik Kato Devis ontmoet bij het catholic training centrum waar hij nog ooit heeft gestudeerd. We hebben een goed gesprek en geef hem de nodige hollandse zaden mee. Deze wil hij op de universiteit gebruiken en weer vermeerderen om later aan boeren door te geven. We gaan volgende week samen naar deze universiteit vlak bij de evenaar op weg naar Masaka.

Ik haal nog wat tray s op bij Container village.