Geraldine and Doctor - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Geraldine and Doctor - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Geraldine and Doctor

Door: tjeu

Blijf op de hoogte en volg tjeu

14 Januari 2024 | Oeganda, Kampala

Zo. 14 jan. Ook deze morgen even wachten tot de bui over is. Eerst even een kop koffie nuttigen 100 meter verderop. Hier ontmoet ik eerst Racheal met haar dochter Jackline. Zij komt de cacao bonen ophalen want ze gaat morgen weer naar het Mabira Forest om op haar grond samen met haar broer de tuin verder te ontwikkelen. Op weg naar de taxistandplaats is de weg droog. Ik ga vandaag langs bij Dr Seruyange en zijn vrouw Geraldine. Zij zijn na hun pensioen een boerderij begonnen. In 2015 kwam ik daar voor het eerst omdat ik op een ander projekt niet terecht kon omdat er niemand engels sprak.

In eerste instantie dacht ik wat heb ik hier te zoeken. Zij zijn niet mijn doelgroep. Maar al snel bleek dat zij ook veel voor de lokale bevolking.

Op deze plek heb ik ook Evelyn ontmoet. Ik heb haar vanafdie tijd ondersteund met diversen dingen met als resultaat dat ze nu een demonstratietuin runt en andere mensen traint in het verbouwen van groenten.Bij aankomst is alleen Geraldine thuis. Ik word zoals altijd hartelijk ontvangen. We praten wat bij na vier jaar. Even later komt ook Doctor Henri thuis. We hebben vanalles te bespreken. Dan volgt de heerlijke lunch. Dan laat ik de nodige foto s zien van mijn werk in Uganda en ook de nodige nederlandse foto s

Dan is het tijd om een rondje door hun tuin te doen. We passeren de passievruchten , bananen, mais en de pineappel. Ze hebben de nodige camera s hangen voor de beveiliging. Dus voor je op hun plaats bent dan ben je al geregistreerd.

Weer binnen geef ik ze nogde nodige zaden uit nederland. Tegen vijven is het weer tijd om naar Kampala te vertrekken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 142146

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: