Catherine ,s day - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Catherine ,s day - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Catherine ,s day

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

26 Januari 2017 | Oeganda, Soroti

Vandaag word ik om 9 uur opgehaald door father silver opi. We gaan naar zijn kantoor en Catherine komt daar ook. Ik zal vandaag met haar in de omgeving gaan kijken naar dein projecten die zij ondersteunen. We gaan eerst bij de supermarkt langs om wat te eten te halen en vooral water want we zullen pas na vijven terug zijn. We verlaten al vrij snel de asfaltweg en gaan 30 a 40 km landinwaarts. Hun werkgebied is vrij groot. Het word een dagje holder de bolder en dust in the wind. Maar we maken geregeld een stop bij een projekt.
Ze hebben op een aantal plaatsen een gebouw neer gezet voor de lokale bevolking waar zij op allerlei gebied informatie kunnen krijgen. Ook bezoeken we een paar scholen. De leerlingen zijn er nog niet aangezien het nog vakantie is. Klassen van meer dan 100 leerlingen is geen uitzondering.
Ook gaan we bij een aantal boeren langs Ze zitten nog midden in het droogte seizoen en de gewassen die er nog staan geven een trieste aanblik.Dit is een heel ander Uganda dan ik tot nu toe heb gezien. De droogte is
hier nog veel erger en bepaalde wetlands staan voor het eerst droog. Het is ook vrij vlak hier.Sommige boeren zoeken een plek waar nog wel een bron is en beginnen daar een tuin met goed resultaat. Dit is meestal een heel eind van hun eigen erf. Dit is maar voor enkele weggelegd. Een jon.ge vrouw creeert haar eigen restaurant zoals ze het noemt in de bush. Ze kookt wat dingen uit de natuur die ze verzamelt heeft en probeert die te verkopen. We treffen ook een vrouw aan die wat blaadjes van een struik plukt en deze kookt en dat als maaltijd gebruikt omdat ze niets anders heeft.
Rond half zes word ik bij het soroti hotel afgezet. Het was een zeer geslaagde dag met veel verschillende dingen .

• 27 Januari 2017 - 12:31

Petra: