Bergen - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Bergen - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Bergen

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

26 Februari 2017 | Oeganda, Fort Portal

Zon.26 feb. Vanmorgen eerst ontbijt aan tafel bij Ineke en enkele andere om half acht. Half negen ga ik met de boda boda naar de bergen dit is een half uur. Josephet wacht me daar op. We bespreken daar eerst het een en ander en gaan dan de bergen in. We ontmoeten daar Jocus die met mij het werk in de bergen heeft gedaan. Hij is op weg naar de kerk. Hij is ook de coordinator daar bij de nieuw te bouwen kerk. Hij kan dus niet met ons mee hoger de bergen in. Josephet en ik laten de kerk links liggen waar ik de vorige keer nog wat tekst en uitleg heb gegeven over mijn werk. Terwijl wij naar grotere hoogte stijgen dalen de lokale mensen in hun zondagse kledij af naar de kerk. Een ding hebben we gemeen we zijn met z,n allen opweg naar het hogere.
Josephet laat me enkele werkplekken zien. Ik geef aan dat ze toch iets meer aandacht moeten besteden aan bepaalde dingen. Een tuin moet je iedere dag bekijken wil je echt resultaat bereiken. Maar niet iedereen is zo gepassioneerd als sommige anderen.
We passeren ook een aantal gewassen die er toch nog vrij goed bijstaan.
Zoals de irish potatoe of wel de hollandse aardappel wat een goede teelt is financieel. Ze gaan zelfs van hier uit naar Kampala. De uien geven ook nog een tevreden gevoel en zullen met wat meer regen voldoende resultaat geven.
Om 13.00 uur ben ik weer in Fort Portal. In de namiddag ga ik nog even naar het centrum om wat te eten en wat kleine inkopen te doen.
Het avondeten is weer aan de grote tafel met ongeveer 13 mensen. Het zijn dit keer Fransen, Amerikanen, Nederlanders en een paar met Zuidafrikaanse ervaringen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Fort Portal

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 140000

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: