Fort Portal - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Fort Portal - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Fort Portal

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

25 Februari 2017 | Oeganda, Fort Portal

Zaterdag 25 feb. Vandaag ga ik nog een keer langs in Fort Portal bij de tuin van Moreen en morgen bij de mensen in de bergen hier. Negen uur verlaat ik het guesthouse. Tien uur vertrekt de bus uit Kampala. Na een aantal tussenstops en de nodige drempels ben ik om drie uur in Fort Portal. De bodaman brengt me naar het guesthouse van Ineke Jongerius. Half januari ben ik hier ook een aantal dagen geweest samen met de Kwataniza mensen.
Aangezien ik nog een paar dagen over heb voordat ik dinsdag weer terugvlieg naar nederland.Ik wil de resultaten zien in de bergen en bespreken hoe we verder gaan.
Moreen haalt me op en we gaan samen naar haar tuin. Deze ligt er heel goed bij. De snijbonen staan er heel goed bij Ze zijn allemaal gekiemd. De andere gewassen zien er ook heel goed uit zoals de peppers, courgettes en de broccoli.
s,Avonds eten we weer aan de grote tafel met z,n allen. Internationaal belgen een duitser een amerikaans stel en enkele ugandesen en een nederlander.

• 25 Februari 2017 - 22:03

Maria Van Bussel Vinken:

Ha Tjeu nog een paar dagen genieten en je resultaten bewonderen.
    Wat een goed werk heb je gedaan.
    Wij wensen je dinsdag een goede reis naar huis.

Groetjes Jo, Maria en natuurlijk van ons alle.