Transport - Reisverslag uit Kitgum, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Transport - Reisverslag uit Kitgum, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Transport

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

11 Februari 2017 | Oeganda, Kitgum

Do 9 feb. Rond acht uur zal ik vertrekken met een taxibusje. Dit zal mij en enkele andere ophalen bij het guesthouse. Maar even later besluiten we naar het busje toe te lopen. Als we tot honderd meter genaderd zijn zien we het busje vertrekken. Een vrouw stuurd een boda boda achterna om het busje terug te halen. Als de bodaman terug komt blijkt het busje niet helemaal in orde te zijn. Ik heb geen andere gezien. Wat nu. Er blijkt nog een kleine vrachtwagen naar Kitgum te gaan. En inderdaad een kwartier later verschijnt hij. Om negen uur nemen we plaats op de open achterbak met 20 man.
Onderweg komen er nog eens ruim 10 bij en de nodige goederen. Dit doet me denken aan de aflevering van de Trek van Bram Vermeulen waar de afrikanen met een truck naar het noorden willen. Een voordeel hebben wij wel we hoeven niet door de woestijn al laten we wel het nodige stof achter ons en wij gaan naar het zuiden. Na de nodige tussenstops is Kitgum na bijna 5 uur bereikt om 13.45 .
In het internetcafe werk ik het een en ander bij. Dan even langs bij de bank en wat water halen. De boda boda brengt me naar Moses plaats 18 km landinwaarts. Ook een aantal andere familieleden zijn er. Ik laat wat foto,s en video,s zien en slaap hier voor het laatst in mijn hut.

  • 11 Februari 2017 - 15:37

    Tijs En Liselot:

    Hoi pap,

    Mooi om al je avonturen te lezen. Het Ugandese verkeer is toch wel wat anders dan we hier gewend zijn. Veel improviseren en je maar neerleggen bij de situatie, dat gaat je zo te horen goed af. Ook mooi dat je al die wilde dieren daar nu gezien hebt, we zijn benieuwd naar de foto's! Al je andere foto's geven een goed beeld van je werkzaamheden daar en je hebt al veel mensen kunnen helpen. Leuk dat je er ook verschillende Nederlanders tegen komt!
    Gelukkig heb je je iPad weer terug en kunnen we je zo goed blijven volgen.

    Succes nog!

    Groeten uit Liessel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 140058

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: