Universiteit - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Universiteit - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Universiteit

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

19 Februari 2017 | Oeganda, Kampala

Ik heb vandaag afgesproken om met Geraldine naar de universiteit van Evelyn te gaan. Zij studeert daar agriculture. Om te kijken hoe ze daar nu woont. Vorig jaar verbleef ze nog op de campus maar de tweede en derde jaars verbijven buiten de universiteit in kleine huisjes. Ze hebben ieder een klein onderkomen. Een woonkamer met bed, een badkamertje en een kleine berging. De universiteit is ongeveeer 25 min ten noorden van Kigoogwa en dan een paar kilometer landinwaarts. Een prachtige ruime lokatie.
Ik ben om 9 uur al in Matuga en doe wat boodschappen en ga door naar Kigoogwa. Daar ga ik langs de school van Rachel want zij hebben inspectie gehad en als binnen twee weken niet alles in orde is word de school gesloten. Dat is onmogelijk want de school is nog in aanbouw. We hebben nog even telefonisch contact met de inspecteur maar hij krijgt ook opdracht van het ministerie. Nu even afwachten wat er gaat gebeuren.
Om 10 uur pikt Geraldine me op en gaan we noordwaarts. Evelyn laat haar onderkomen zien. Daarna lopen we over het universiteitsterrein. Een prachtige natuurlijke omgeving. Rond 13.00uur zijn we weer terug. Geraldine laat haar tuin zien. De snijbonen, courgettes en augurken staan er goed en gezond bij. Deze heeft Evelyn geplant.
Even later komt ook een nicht van Geraldine met haar deense man. Zij wonen nog in Denemarken maar willen naar Uganda verhuizen. We lunchen samen en het word een heel gezellige middag. De nodige ugandese, nederlandse en deense onderwerpen komen aan de orde.
Om 19.00 uur ben ik weer op de thuisbasis in Kampala.