KWATANIZA - Reisverslag uit Liessel, Nederland van tjeu vinken - WaarBenJij.nu KWATANIZA - Reisverslag uit Liessel, Nederland van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

KWATANIZA

Door: tjeu

Blijf op de hoogte en volg tjeu

01 Mei 2023 | Nederland, Liessel

Ma. 1 mei Zaterdag 22 April had Kwataniza haar laatste leden vergadering in Bunnink. Zij gaan stoppen met hun organisatie en projekten in Uganda. Zij hebben dit ongeveer 25 jaar gedaan. Ineke Jongerius is destijds naar Uganda verhuisd. Haar vriendin Tiny Koppens uit Deurne is destijds met Kwataniza gestart. Zij is altijd de voorzitster geweest. Ineke Jongerius is vorig jaar terug naar nederland gekomen en zij was de contactpersoon in Uganda. Zij hadden nog wat reservegeld in kas. De helft 7000 euro hebben ze geschonken aan onze stichting farmers families future uganda. Dit is natuurlijk een schitterend bedrag voor ons en zijn daar heel blij mee. Daar kunnen we weer hele mooie dingen mee doen. Tiny is ook bestuurslid van onze stichting geworden. Ook dit is een verrijking voor onze stichting om zo n ervaren iemand erbij te hebben.

Woensdag 3 mei staat er een zoom verbinding gepland met Imke Straaten van Wilde Ganzen en Kabuye Sam uit Uganda, onze landbouw trainer daar ter plekke en het bedrijf KSAM farm waar Sam mee samen werkt. We gaan kijken of het mogelijk is om Sam te gebruiken als tussenpersoon voor kleine projekten. Aangezien mensen die niet zijn aangesloten bij een organisatie niet kunnen deelnemen met Wilde Ganzen. En als we met kleine projekten kunnen meedoen bij WG krijgen we in plaats van 50 % van onze investering in Uganda 100 %. Dus elke 100 euro word dan niet 150 maar 200 euro. En we hopen dat de aanvraag procedure zo gering mogelijk te maken wat veel sneller werkt. Dit alles zou een hele verbetering zijn om de allerarmste te helpen wat ook vooral onze doelgroep is.