Projekten Fred - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Projekten Fred - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Projekten Fred

Door: tjeu

Blijf op de hoogte en volg tjeu

02 Januari 2024 | Oeganda, Kampala

Di. 2 jan. Rond half elf ben ik weer bij Fred in Kateete vanuit Home Sweet Home. Ik vraag of hij misshien een kop koffie met een boterham heeft. Beide heeft hij niet terwijl ik de koffiebonen buiten zie hangen. Als alternatief heeft hij koffie van soja. Ook best lekker.Hij bied me ook 2 glazen melk aan evenveel als ik de laatste 60 jaar heb gedronken dus die sla ik beleefd af. Voor brood word gezorgd en met honing erop best lekker. Gewoon eten wat de pot schaft. Dan vetrekken we naar diversen stukken land die hij verbouwd met tomaten en mais en zijn demonstratietuin. Goed en wel de zaak daar bekeken begint het te regen.We schuilen in het gebouwtje en praten wat bij. Hij laat zijn mobiele waterpomp op zonnenpanelen zien en zijn zaaimachine voor mais.Na de bui naar zijn visvijver met catvis. Dan terug naar de hoofdweg om terug te keren naar Kampala.Onderweg flinke regenbuien terwijl het droogte seizoen zou zijn. Maar hier ook zeker klimaat verandering met alle problemen vandien. In Kampala aangekomen rond zes uur is de regen over. De boda boda man brengt me naar huis. Eerst wat eten en een kop koffie. En dan naar mijn kamer om een half uurtje te rusten. Vervolgens naar de overkant mijn Wifi plek om wat te internetten.

Weer een mooie dag op naar morgen

• 03 Januari 2024 - 16:56

Tiny Koppens:

de beste wensen voor 2024. Goed begin om meteen in Oeganda rond te reizen en projecten te bezoeken. Ik lees je verslagen met veel belangstelling. Ik kijk iedere dag weer uit naar een nieuw bericht. Zo kan ik een beetje met je mee reizen.

• 03 Januari 2024 - 17:46

Tjeu Vinken: