Safari Queen Elisabethpark - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Safari Queen Elisabethpark - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Safari Queen Elisabethpark

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

23 Januari 2018 | Oeganda, Fort Portal

Zondag 21 om 6.30 vertrekken Ineke haar vriendin Judith, Ik en de chauffeur Mustafa voor een Safari naar het park.Het is een rit van ongeveer 2 uur voor we in het park zijn. We passeren ook de evenaar en stoppen voor een foto. Dan rijden we in het park rond en zien 1 leeuw een aantal buffels en wat antilopen en de nodige vogels. Vervolgens gaat de rit door naar het grote meer. Hier gaat de safari verder per boot en langs de oever zien we de nodige nijlpaarden, buffels en ongeveer 70 olifanten groot en klein Krokodillen liggen onopvallend in het water. Ook de nodige vogels laten zich zien. Mijn Ï pad heeft het begeven maar ik heb mijn fototoestel nog.
Op de terugweg krijgt Mustafa te horen dat er leeuwen te zien zijn in het park. We rijden nog een keer door het park en vinden twee leeuwen op een mooie plek. Een zit in een boom.
Rond 20.00 uur zijn we terug in het guesthouse en eten nog wat. Het was een hele mooie en gezellige dag.

• 23 Januari 2018 - 21:15

Tijs & Liselot:

Klinkt als een erg mooie safari! We zijn benieuwd naar de foto's.
    Groeten van de Binnenweg