Hope for Afica - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Hope for Afica - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Hope for Afica

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

29 Januari 2018 | Oeganda, Masaka

Als ik van morgen het terrein hier van het Hotel afloop komt er een boda het terrein op met een Muzungu achterop Ik heb naar al eerder gezien en gisteren ook in het dorp. Ik spreek haar aan en het is een nederlandse vrouw die hier ook al jaren komt. Ze heeft eerst een vergadering en daar na gaat ze naar de school Hope for Afrika.Een man is daar twee jaar geleden een school begonnen onder een parasol met 5 kinderenNu staat er een houten school met een stenen in aanbouw. Ze hebben voornamelijk weeskinderen. Hij laat ons ook de plek zien waar ze de groententuin willen aanleggen.De kinderen geven nog een mooi optreden.Dit is niet de school waar de school uitTwello haar project heeft. Hun school ligt vlakbij Hotel Hollandia. Daar willen ze een tuin aanleggen om 600 kinderen elke dag een maaltijd te geven. Om half vier
zijn we terug in het dorp. Ik ga nog even naar Masaka om een beter wifi netwerk te vinden om mijn foto,s door te sturen. Dat word dus wel weer een les bekneld zitten door het afrikaanse land. Dit neem ik voor lief. Deze keer zijn het twee vrouwen die tussen mij en de bestuurder zitten. Deze hebben een omvang die duidelijk boven het landelijk gemiddelde uitstijgt. Bij het schakelen hoor ik dan ook geregeld geluiden die niets met autotechniek te maken hebben. Als ik in Masaka uitstap heb ik er alleen een slapende rechtervoet aan overgehouden. Maar deze is ook weer snel bij de les.
Na links en rechts wat vragen kom ik uiteindelijk bij het Tropic Inn Hotel.
De wifi is perfect. Om 20 uur ben ik weer bij Hollandia.

• 29 Januari 2018 - 21:58

Maria Van Bussel Vinken:

Ha Tjeu

Het blijft mooi om te lezen wat je daar doet en wat een mooie foto,s.
    Ik ben trots op je.

Groetjes Jo en Maria.

• 21 Februari 2018 - 21:40

Petra:

Heel leuk Tjeu dat je spontaan mee ging naar het Cays project / Hope For Africa school van mijn zoon.
    Er waren kinderen die me later vroegen of ik die meneer weer mee kwam..?
    Ik begreep eerst niet welke meneer, maar dat was jij dus.. Grappig.