Hope for Afica - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu Hope for Afica - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van tjeu vinken - WaarBenJij.nu

Hope for Afica

Door: Tjeu Vinken

Blijf op de hoogte en volg tjeu

29 Januari 2018 | Oeganda, Masaka

Als ik van morgen het terrein hier van het Hotel afloop komt er een boda het terrein op met een Muzungu achterop Ik heb naar al eerder gezien en gisteren ook in het dorp. Ik spreek haar aan en het is een nederlandse vrouw die hier ook al jaren komt. Ze heeft eerst een vergadering en daar na gaat ze naar de school Hope for Afrika.Een man is daar twee jaar geleden een school begonnen onder een parasol met 5 kinderenNu staat er een houten school met een stenen in aanbouw. Ze hebben voornamelijk weeskinderen. Hij laat ons ook de plek zien waar ze de groententuin willen aanleggen.De kinderen geven nog een mooi optreden.Dit is niet de school waar de school uitTwello haar project heeft. Hun school ligt vlakbij Hotel Hollandia. Daar willen ze een tuin aanleggen om 600 kinderen elke dag een maaltijd te geven. Om half vier
zijn we terug in het dorp. Ik ga nog even naar Masaka om een beter wifi netwerk te vinden om mijn foto,s door te sturen. Dat word dus wel weer een les bekneld zitten door het afrikaanse land. Dit neem ik voor lief. Deze keer zijn het twee vrouwen die tussen mij en de bestuurder zitten. Deze hebben een omvang die duidelijk boven het landelijk gemiddelde uitstijgt. Bij het schakelen hoor ik dan ook geregeld geluiden die niets met autotechniek te maken hebben. Als ik in Masaka uitstap heb ik er alleen een slapende rechtervoet aan overgehouden. Maar deze is ook weer snel bij de les.
Na links en rechts wat vragen kom ik uiteindelijk bij het Tropic Inn Hotel.
De wifi is perfect. Om 20 uur ben ik weer bij Hollandia.

  • 29 Januari 2018 - 21:58

    Maria Van Bussel Vinken:

    Ha Tjeu

    Het blijft mooi om te lezen wat je daar doet en wat een mooie foto,s.
    Ik ben trots op je.

    Groetjes Jo en Maria.

  • 21 Februari 2018 - 21:40

    Petra:

    Heel leuk Tjeu dat je spontaan mee ging naar het Cays project / Hope For Africa school van mijn zoon.
    Er waren kinderen die me later vroegen of ik die meneer weer mee kwam..?
    Ik begreep eerst niet welke meneer, maar dat was jij dus.. Grappig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Masaka

Back to Uganda

Arme hulpbehoevende mensen een betere toekomst geven in Uganda.

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2018

Entebbe--------Liessel

19 Februari 2018

Mabira forest

18 Februari 2018

Kigoogwa

17 Februari 2018

Kiboga

16 Februari 2018

Landbouwbeurs
tjeu

Ik heb altijd al een binding met Afrika gehad en ben nu ook blij dat ik daadwerkelijk iets voor deze mensen kan doen In 2012 ben ik voor de eerste keer naar Uganda geweest Dit word de achtste keer dat ik ga om weer een aantal projecten te ondersteunen bij het verbouwen van voedsel, Om een bijdrage te leveren aan beter onderwijs mogelijkheden en op het gebied van watervoorziening. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website fffu.nl

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 139970

Voorgaande reizen:

07 Februari 2019 - 14 Maart 2019

HOPE FOR UGANDA

27 December 2017 - 21 Februari 2018

Back to Uganda

28 December 2016 - 01 Maart 2017

zuidwest-Noordoost Uganda

Landen bezocht: